וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש פסק: מבנה "עמל - ליידי דייויס" בירושלים לא יעבור לידי החרדים

11.7.2023 / 18:51

השופטת מתחה ביקורת על ניסיון העירייה להקצות את המבנה לרשת בית יעקב בהליך מקוצר, ולמעשה מנעה את האפשרות להקצותו לפני הבחירות. סגן ראש העיר אמר כי "עתידה הציוני של קריית יובל ניצל היום. בסיעת דגל התורה זועמים: "בית המשפט לא התחשב במצוקה הנוראה של כאלף בנות"

בווידאו: "התושבים החילונים מרגישים שהם מטרה": מאבק חדש על אופי שכונה בירושלים/באדיבות המצולמים

בית המשפט הורה על עצירת העברת מבנה "עמל ליידי דייויס" בירושלים לידי רשת בית יעקב החרדית. בפסיקתה ביקרה השופטת שירלי רנר את התנהלות העירייה ואת ניסיונה להקצות את המבנה בהליך מקוצר, לאחר שכבר הושקעו כספים רבים לצורך התאמתו לצרכי רשת בית יעקב, וקבעה כי "אין לרתום את העגלה לפני הסוסים". רשת בית יעקב לא תוכל להיכנס למבנה בשנת הלימודים הקרובה, ובטרם ייערך למבנה הליך הקצאה מלא כנדרש בחוק. למעשה, פסיקת ביהמ"ש לא מאפשרת לעיריית ירושלים להתחיל בהליך הקצאה מחודש למבנה לפני הבחירות לעירייה בסוף אוקטובר.

יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים, ממובילי המאבק נגד פינוי "עמל ליידי דייויס" מקרית היובל, ומי שליווה את העותרים אמר כי: "עתידה הציוני של קריית יובל ניצל היום על ידי בית המשפט, ובניגוד לניסיונות העירייה למכור את השכונה לטובת תמיכה חרדית פוליטית בבחירות הקרובות".

הפגנה מול בית הספר "ליידי דייויס" בשכונת קריית יובל בירושלים. סיעת "מצילים את ירושלים", אתר רשמי
"הישג אדיר לציבור הליברלי". הפגנה חילונית נגד העברת בית הספר לרשת החרדית/אתר רשמי, סיעת "מצילים את ירושלים"

לדברי חביליו, מדובר ב"הישג אדיר לציבור הציוני והליברלי בירושלים כולה". חביליו אמר: "אני מקווה שהוא מסמל את סוף תקופת הביזה של מבני הציבור והקופה הציבורית לטובת אינטרסים פוליטיים פסולים. בבחירות הקרובות אנחנו חייבים את הרוב הציוני למועצת העיר, ולהסית את ההגה מהכיוון העני והלא-ציוני שאליו היא משייטת כרגע. כל הכבוד לתושבי קריית היובל שלא ויתרו, ולעו"ד בתיה קאופמן על ההישג החשוב".

מדגל התורה בירושלים נמסר ביחס לפסיקת בית המשפט: "מדובר בהחלטה שערורייתית. בית המשפט לא התחשב במצוקה הנוראה של כאלף בנות תושבות קריית יובל, אשר נמשכת כבר שנים רבות. זה בושה שבית המשפט נתן ידו להמשך הפגיעה והרדיפה של תלמידות קריית יובל. לא נקבל בשום צורה את המשך הקיפוח והאפליה המבישה הזו. ילדה חרדית בקרית יובל תהיה עם אותן זכויות כמו כל ילדה בעיר".

עיריית ירושלים אמרה בתגובה כי היא "סברה ועדיין סבורה כי פעולתה בעניין ההקצאה היתה בסמכות, בדרך רגילה ושגרתית ובמתחם הסבירות. צר לנו על כך שבית המשפט סבר אחרת. החלטה זו תגרום לאלף תלמידות להיות ללא מענה חינוכי ובמקביל לבית הספר לעמוד ריק. הצוות המשפטי של עיריית ירושלים עומל ברגעים אלה על מציאת פתרון משפטי הולם ומהיר. חשוב לציין בהקשר זה, כי נוהל הקצאות מאפשר הליך מקוצר והוא נועד לאפשר הליך הקצאה במקרים דחופים, כמו פתיחת שנת הלימודים, כפי שהעירייה עשתה זאת לאורך שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully