וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לתושבים: פתיחת בית ספר חרדי בשכונה חילונית בירושלים תידחה לפחות עד נובמבר

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 16:46

בית המשפט קיבל את העתירה נגד מובילי המהלך לפתיחת המוסד החרדי במקום בית הספר "עמל ליידי דייויס" בשכונת קריית היובל, ודחה מעשית את המהלך עד הבחירות המקומיות. העירייה הכחישה כי קיימת החלטה על הצעד, למרות שפרסמה על כך בעבר. סגן ראש העיר: "דיל פוליטי אומלל"

בווידאו: "התושבים החילונים מרגישים שהם מטרה": מאבק חדש על אופי שכונה בירושלים/באדיבות המצולמים

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום (ראשון) שכל בקשה של העירייה להקצות את מבנה בית הספר המקצועי "ליידי דייויס" שנמצא בשכונת קריית היובל בעיר - תחויב בקיום "נוהל הקצאות", ובכך דחה את הקמתו של מוסד לימוד חרדי בלב השכונה החילונית קריית היובל שבירושלים במקומו.

במסגרת דיון בבקשה לצו מניעה נגד עיריית ירושלים, רשת "עמל" ורשת "בית יעקב", הכחישה העירייה את קיומה של החלטה קיימת להחליף את בית הספר "עמל ליידי דייויס" במוסד של רשת "בית יעקב". זאת, על אף שהדבר פורסם כבר בעבר על ידי העירייה פעמים רבות, ונאמר באופן מפורש.

בהחלטתה, קיבלה השופטת את דרישת העותרים, בהסכמת עיריית ירושלים, לפיה בטרם יוכלו להכניס למבנה כל גורם שאינו עירוני, כמו רשת החינוך החרדית, עבור כל צורך או מטרה, יצטרכו לערוך לו נוהל הקצאה תקין, נוהל הנועד להסדרת הקצאות של מבנים או קרקעות של רשויות לגופים הפועלים ברשות ללא מכרז - הליך שייארך לפחות עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות.

הפגנה מול בית הספר "ליידי דייויס" בשכונת קריית יובל בירושלים. סיעת "מצילים את ירושלים", אתר רשמי
הפגנה מול בית הספר "ליידי דייויס"/אתר רשמי, סיעת "מצילים את ירושלים"

יוסי חביליו, סגן ראש העיר, אמר בתגובה להחלטת בית המשפט: "זאת הכרעה חשובה ומתבקשת, במסגרת מאבק ציבורי עיקש, נגד דיל פוליטי אומלל שעלול להשפיע על צביון העיר כולה ולחסל את עתידה של קריית היובל כשכונה ציונית וליברלית. נמשיך להיאבק עד לניצחון מוחלט".

תושבי השכונה הגישו עתירה נגד עיריית ירושלים, לאחר שהודיעה בחודש שעבר שבית הספר "ליידי דייויס" יעבור לצד השני של העיר ואת מקומו יתפוס מוסד חינוך חרדי. ההחלטה קוממה את התושבים החילונים-ליברליים בטענה: "שבירת הסטטוס-קוו בקריית היובל מסכנת לא רק את צביון השכונה, אלא את העיר כולה - שתהפוך לפחות ציונית, ויותר ענייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully