וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הזוג מהמחדל באסותא רמת החייל: ביה"ח הציע לנו דמי שתיקה

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 20:36

בבית החולים הציעו הסדר להורים שגילו לאחרונה כי בנם שנולד בהפריה חוץ גופית אינו תואם גנטית לאב - כך פורסם בתוכנית חיסכון. דמי השתיקה להורים נועדו על מנת לסגור את המקרה מבלי לעדכן את משרד הבריאות

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

בבית החולים אסותא ברמת החייל הציעו דמי שתיקה להורים שגילו לאחרונה כי בנם שנולד בהפריה חוץ גופית אינו תואם גנטית לאב - כך פורסם הערב (ראשון) בתוכנית חיסכון בערוץ 12. דמי השתיקה להורים נועדו על מנת לסגור את המקרה מבלי לעדכן את משרד הבריאות.

עורכת הדין של בני הזוג, ענת גינסבורג, סיפרה בתוכנית על הפגישה עם בכירי בית החולים. לטענותיה, הם מודים שהייתה "תקלה" ואף ציינה כי "בית החולים אמר להורים 'בשביל מה אתם צריכים בדיקת אבהות?' זה מסובך, בית משפט - אתם לא צריכים את זה". זאת בניגוד להודעות בית החולים, שטענו שהזוג סירב להיבדק בארץ ולאמת את התאימות הגנטית.

גינסבורג הוסיפה כי בפגישה נוספת עם בכירים באסותא, אמר לבני הזוג גנטיקאי בכיר: "תראו, טעויות קורות, קרו ויקרו". בפגישה זו, לדבריה, בבית החולים פנו לזוג ושאלו אותם: "תגידו מה אתם רוצים וכמה?", והזוג השיב כי הם מעוניינים בתחקיר.

בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023. ראובן קסטרו
באסותא ניסו להגיע להסדר עם ההורים/ראובן קסטרו

"כוונת אסותא הייתה להשתיק את העניין כאילו זו חנות מכולת פרטית של מישהו, כדי שגם משרד הבריאות חלילה וחס לא ידע מזה", אמרה עורכת הדין גינסבורג. "כרגע המצב שלהם נפשית מאוד מאוד קשה. אנחנו דורשים תחקיר ובמיידי, ומקווים שלא יהיו עוד הורים בעקבותיהם".

בחמישי האחרון פורסם כי במשרד הבריאות בודקים חשד לאירוע חריג באסותא רמת החייל לאחר שזוג גילה במהלך בדיקה פרטית בגרמניה שבנם, שנולד בהפריה חוץ גופית בביה"ח ב-2018, אינו תואם גנטית לאביו. בבית החולים לא דיווחו על המקרה, למרות שככל הנראה ידעו על פרטיו - ומשרד הבריאות קיבל את המידע מגורם שלישי.

מבית החולים אסותא נמסר בתגובה: "אנו מצרים על הדברים שאינם משקפים את המציאות - זוג ההורים לא הביאו שום הוכחה לתקלה שאירעה באסותא. אסותא הבהירה לזוג, שבדיקות הורות חייבות להיעשות בדרך המלך - בישראל, ובאישור בית המשפט. אסותא היא גם זו שעמדה על כך שבני הזוג ילוו על ידי עו"ד וכי יתנהל מול עו"ד הליך בירור מסודר. בשום שלב לא הוצעו להם 'דמי שתיקה' ואנו דוחים טענה זו. אסותא מזמינה את בני הזוג לבצע את כל הבדיקות הנדרשות ותמשיך לשתף פעולה ולהתנהל במקצועיות ובשקיפות מול כל הגורמים המוסמכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully