וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אליהו: הפסקת השירות במילואים ילדותית, הם מוכנים להוציא למדינה את העין

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 10:45

שר המורשת תקף בריאיון ב-103FM את הצהרות אנשי מילואים על הפסקת התנדבות בעקבות קידום המהפכה המשפטית: "זו תפיסה אנטי דמוקרטית". על הלחצים מהבית הלבן: "מכבדים את ארצות הברית, אבל יכולים לעמוד על שלנו"

בווידאו: הפגנות ברחבי הארץ/יעל רונן, עופר בן עוז, אביב אטלס, אמיר גולדשטיין, זאב מן, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר המורשת עמיחי אליהו התייחס היום (חמישי) להחלטת אנשי מילואים להפסיק את שירותם בעקבות המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. "זה ילדותי וזה תינוקי. מדובר פה באנשים שמוכנים להוציא למדינה את העין כדי שיילכו אחריהם", אמר בריאיון לניסים משעל וגדעון אוקו ב-103FM. "זו תפיסה אנטי דמוקרטית. לא מדאיגה אותי בכלל מחאת הטייסים, אלא הקרע בחברה הישראלית, שאנשים מנסים לכפות על הדמוקרטיה בישראל לחצים זרים".

עוד התייחס ללחץ שמופעל מהבית הלבן על הממשלה להגיע להסכמה רחבה על החקיקה: "אנחנו מכבדים מאוד את ארה"ב, אבל בסופו של דבר אם אנחנו נתנהל בצורה שקולה אז אנחנו יכולים לעמוד על שלנו. אנחנו מדברים על הרצון שלא יהיו פה אנשים עם דם כחול ודם פשוט, שתהיה מערכת אכיפה שוויונית. שלא יבואו מפכ"לים וינסו להדיח ראשי ממשלה".

לדבריו, על הממשלה להמשיך לקדם את המהפכה המשפטית גם אחרי אישור צמצום עילת הסבירות. "אנחנו צריכים לתקן את הוועדה לבחירת שופטים, חוק היועמ"שים ופסקת ההתגברות", הוסיף. "אנחנו צריכים לתקן את המערכת טיפה טיפה. שיטת הסלאמי זה כאילו יש פה פריסה של נקניק, נשמע כמו קומבינה, טיפה טיפה זה במקום גל. טיפות משקות ויוצרות חיים. אנחנו צריכים לעשות את זה טיפה אחר טיפה".

עמיחי אליהו. ראובן קסטרו
"לא מודאג מהטייסים" השר אליהו/ראובן קסטרו

אמש, בתום מרתון הצבעות שנמשך שלושה ימים, ועדת החוקה אישרה את החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית. באופן חריג, הקואליציה תקדם את ההצעה לאישור סופי במליאה במסגרת דיון ממושך שייפתח ביום ראשון בבוקר ויסתיים ככל הנראה יממה וחצי לאחר מכן. למרות ההצהרות על ריכוך מצד הקואליציה, הצעת החוק עברה שינויים לפני אישורה לקריאה שנייה ושלישית, עליהם אמרו בייעוץ המשפטי לממשלה שהם "מחריפים את הקשיים".

הצעת החוק אושרה לאחר שחברי הכנסת מהקואליציה בוועדה דחו יותר מ-27 אלף הסתייגויות שהגישו חברי הכנסת מהאופוזיציה. מדובר במספר שיא שאילץ את היועמ"שית לכנסת, עורכת הדין שגית אפיק, להגדיר שעות מראש לדיונים ולהצבעות. עם זאת, האופוזיציה ניהלה פיליבסטר שבמסגרתו הצליחה לעכב את ההצבעה הסופית, אך לא למנוע את אישור החוק. ההצבעה התקיימה לקול צעקות "בושה" של חברי האופוזיציה. "חורבן בית שלישי זה עליכם", אמר חבר הכנסת רם בן ברק. "חבל שהגעת לרגע הזה", אמר חבר הכנסת זאב אלקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully