וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין חיל האוויר התחייב: "נהיה שם בשבילכם", קציני היבשה התפקעו מצחוק

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 14:51

במסגרת כנס למפקדים ממגוון יחידות צה"ל, קצין בדרגת סגן אלוף מחיל האוויר אמר: "בכל פעם שתבקשו סיוע מחיל האוויר - הוא יהיה שם כדי לעזור לכם". דבריו התקבלו בפרץ צחוק אצל הקהל, על רקע מחאת המילואים. גלנט והרמטכ"ל הציגו לנתניהו את פרטי המחאות ומצב הכשירות בצה"ל

בווידאו: הפגנות ברחבי הארץ/יעל רונן, עופר בן עוז, אביב אטלס, אמיר גולדשטיין, זאב מן, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קצין בדרגת סגן אלוף מחיל האוויר אמר היום (רביעי) בכנס למפקדים ממגוון יחידות צה"ל, "בכל פעם שתבקשו סיוע מחיל האוויר - הוא יהיה שם כדי לעזור לכם". בתגובה - הקהל, קציני יבשה במילואים, התפקע מצחוק: כך סיפר גורם צבאי, שנכח ביום העיון. "זה הפך לבדיחה", הוסיף, "הקצין התעלם באלגנטיות והתעסק בהרצאה, אבל זה נשאר באולם. התחושה הזו שהם, הטייסים, לא בהכרח יהיו שם ברגע האמת עבור כוחות היבשה, כי כמו במחאה הם בוחרים את המשימות".

לדברי גורם צבאי שנכח ביום העיון, שהתקיים בבסיס אליקים בפיקוד הצפון, עלו לדבר בזה אחר זה כמה בעלי תפקידים מפיקוד הצפון, חיל התותחנים וחיל האוויר. כשעלה הקצין מחיל האוויר, החל רחש בקהל סביב מחאת טייסי המילואים, שהודיעו על הפסקת שירות המילואים במחאה על המהפכה המשפטית. קצין במילואים אמר כי צה"ל צריך להתמודד עם הביקורת על קציני חיל האוויר במילואים ולא להסתיר אותה, "אחרת זה יתפוצץ לכולנו בפרצוף". הקצין התעקש כי היקף הקצינים שהגיעו לכנס עלה על המצופה: "הוא מוגדר כהצלחה".

טייסי חיל האויר במהלך המטס, 2 במאי 2017. דובר צה"ל
תמיד יהיו שם? טייסי חיל האוויר/דובר צה"ל

גורם צבאי נוסף התייחס לאירוע: "מדובר בבדיחה לא מוצלחת, לא יותר מזה. אל תתנו לזה להשפיע על חשיבות היום הזה. עובדה שביקשו להגיע אליו יותר מילואימניקים ממה שהתכוונו בפיקוד הצפון מלכתחילה".

מטרת הכנס, שקיימה אוגדת המפץ בפיקוד תא"ל קובי הלר, היא להכין בעלי תפקידים ביחידות מתמרנות, מפקדי גדודים ומפקדי חטיבות המילואים וקצינים וקצינות בקבע למלחמה עתידית עם חיזבאללה בלבנון. במסגרת הכנס הוצג תוכן שקשור לדיוק וסיוע האש מהאוויר בתמרון יבשתי, תצוגת אמצעי לחימה, וסקירות מודיעיניות.

כנס מוכנות פיקוד צפון למלחמה עם חיזבאללה. ללא, אתר רשמי
כנס מוכנות פיקוד הצפון, היום/אתר רשמי, ללא

מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין הבהיר בפתח את דבריו את חשיבות היום בעיניו במוכנות למלחמה ואת ההערכה הרבה שלו לכך שהגיעו הרבה קציני וקצינות מילואים לכנס. הוא הדגיש את החשיבות ללכידות החיילים ביחידות השונות ברוח המחאה בחברה הישראלית, אך הדגיש בסוף דבריו, "תהיה אפס סובלנות לסרבנות".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי נפגשו לשיחת עדכון. בין היתר, שר הביטחון והרמטכ"ל הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב הביטחונית ואת כשירות צה"ל, על רקע מחאות המילואים. לדברי גורם ביטחוני, לא התקבלו הנחיות קונקרטיות במסגרת השיחה, שנעשתה בשש עיניים בלבד ושפרטיה נותרו חסויים.

השבוע נחשף בוואלה! כי אלופים במטכ"ל התריעו בפני שר הביטחון יואב גלנט כי יש בעיות לכידות בשורות הצבא, הם ילוו את צה"ל בשנה הקרובה לפחות, ולפיכך יש כוונה לשנות ולהתאים את התוכנית הרב שנתית של צה"ל לעיסוק בלכידות הצבא בין חיילי הסדיר, קבע ומילואים כדי למנוע פגיעה בכשירות מבצעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully