וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רס"ן ש' לא יגיע יותר למילואים, לצד מאות טייסים אחרים: "הממשלה רומסת חצי עם"

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 9:51

ש' בן ה-55, נווט קרב בחיל האוויר, הוא אחד מיותר מ-100 קציני מילואים שהודיעו למפקד החיל שלא יגיעו יותר בתגובה להמשך קידום המהפכה המשפטית. "כמה אפשר לקרוא לי 'בוגד' ולחשוב שזה בסדר", אמר לוואלה!. במקביל, כ-300 רופאים צבאיים ימסרו היום מכתבי אי התייצבות

המונים מפגינים ברכבות: תחנות השלום, בנימינה וחוף הכרמל נסגרו/ניב אהרונסון

רס"ן במיל' ש' בן ה-55, נווט קרב בחיל האוויר, הוא אחד ממאה קציני המילואים בחיל האוויר שהודיעו אתמול למפקד החיל האלוף תומר בר כי לא יגיעו יותר למילואים בתגובה להמשך קידום המהפכה המשפטית. "הבטן שלי מתהפכת, 35 שנה אני משרת בחיל האוויר", אמר לוואלה! ש', בעל תפקיד במטה המבצעי של חיל האוויר, והוסיף: "נתתי את הלב והנשמה ועכשיו אני צריך להפסיק".

"הייתי נווט קרב, לאחר מכן עברתי לבית הספר לטיסה, ואז הגעתי למטה המבצעי. שירתתי בלב המבצעי, בתאי השליטה. מילואים עשיתי עד לפני חודשיים. זה אל חזור, נגמר, זהו. זה רגשי", ציין. ש' הביע חשש עמוק מהמשך הליך החקיקה אותה מקדמת הקואליציה ואמר: "אם מחר מבטלים את הכול אז בסדר, אבל זה לא יקרה. הם ממשיכים קדימה ואני לא אחזור לשירות. אני לא יודע מה יהיה, יש הרבה כמוני".

רס"ן ש' הסביר כי לא היה זה רגע אחד בו "נשבר", אלא אוסף של אירועים. "זה תהליך ארוך", טען. "שקרים על גבי שקרים. כמה פעמים אפשר לקרוא לי 'בוגד', 'אנרכיסט', 'מוגלה' ולחשוב שאני אמשיך הלאה, שזה בסדר. אנחנו השדרה הזו שעושה ונמאס לנו. אי אפשר עם השקרים מהצד של הממשלה. זה מה ששבר אותי", סיפר.

מטוס אף 15 מטס חיל האוויר, יום העצמאות, חוף תל אביב,26 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מטס חיל האוויר ביום העצמאות. אפריל 2023/ראובן קסטרו

כשנשאל אם במלחמה לכשתגיע, הוא וחבריו יחזרו לשירות מילואים, ש' טען כי "זה לא רלוונטי". לדבריו, "אם זה יקרה עוד חודש-חודשיים, משמע ארבעה חודשים לא עשיתי מילואים. זה לא יעזור. גם במטה המבצעי צריך להתאמן".

"זו פגיעה במטה המבצעי, חד משמעית. אין שם הרבה אנשים. זה לא שיש גדוד אחר ויביאו אותו, אנחנו מתנדבים", הסביר.

ש' ציין כי למרות שהוא מודע לפגיעה במטה המבצעי שאי התייצבותו גורמת, התעלמות הממשלה מהמתרחש במדינה כמו גם התעלמותה המוחלטת מההתנגדות בעם לחקיקה המשפטית, היא שהובילה אותו לקבל את ההחלטה הקשה. "אתם רוצים שנתנדב?", תהה ש'. "אתם צריכים לתת לנו זכות ביטוי, להקשיב לנו. לא להתעלם מהכאב שלנו. חצי שנה שמתעלמים מאיתנו. מה נעשה עוד? יש לי שלושה ילדים גדולים, אני דואג להם, אני נלחם עבורם. מה יהיה עם העתיד שלהם?".

"המצב פשוט הזיה", גרס ש'. "המדינה נשלטת על ידי חבורת מטורפים. הפגיעה החמורה ביותר היא הפילוג בעם. אין שום סיבה שעל השטות הזו של עילת הסבירות הם מוכנים לפלג את העם ככה", הוסיף.

לקראת סיום, ש' הבהיר כי למרות שניצחו בבחירות, אל לממשלה לרמוס את אזרחיה ולשכוח מהם. "זכיתם, ניצחתם בבחירות. אבל אתם לא יכולים לרמוס אותנו. המציאו שקרים על דיקטטורה של בג"ץ", אמר. "למי זה אכפת?", תהה לעצמו. "תתעסקו בביטחון ברחובות, יוקר מחייה, ואז יש על מה לדבר. כל השאר? זה טירוף".

עוד בוואלה!

במחאה על המהפכה המשפטית: 100 קציני מילואים בחיל האוויר הודיעו על הפסקת השירות

לכתבה המלאה
מטוס אדיר, אף 35, מטס חיל האוויר, יום העצמאות, חוף תל אביב,26 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מטוסי האדיר, תמונת ארכיון/ראובן קסטרו

אלוף במילואים נמרוד שפר, שכיהן כראש מטה חיל האוויר, אמר הבוקר ברשת ב' שהיה מודיע על הפסקת התנדבות אם היה צריך להגיע לביצוע תקיפה בסוריה כפי שהתרחשה הלילה לפי דיווחים זרים. "מדינת ישראל לא תוכל להתקיים בשום דרך אחרת שאינה דמוקרטיה. מה שעושים הטייסים זה למנוע את הדבר הזה בכל כוחם. זה קורע את הלב. אני לא מאמין שהגענו למצב הזה. יש מאות אלפי אנשים בישראל שחושבים שאנחנו בדרך לדיקטטורה".

אמש, 100 קציני מילואים ממערכים שונים חיל האוויר במילואים הודיעו שלא יגיעו יותר למילואים. זאת, במחאה על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. בד בבד, 161 אנשי מילואים בחיל הודיעו על הפסקת שירותם הצבאי.

בתוך כך, לוואלה! נודע כי בפגישה שהתקיימה השבוע בין מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר לבכירי אנשי המילואים של החיל, שהייתה טעונה מאוד, הם הטיחו בו שהם לא מוכנים לשרת יותר "מדינה כזו" ולטוס עבור מדינה שאינה דמוקרטית.

"מפקד החיל אמר לנו שהביטחון מעל הכול ואסור לנו להפסיק להתנדב. זה היה מפגש מאוד קשה רגשית", סיפר אחד ממשתתפי הפגישה. "זה היה מפגש קורע לב", סיפר לוואלה! טייס אחר שנכח בפגישה. "אנחנו אמרנו שאין מצב שנמשיך לשרת מדינה שהופכת לדיקטטורה, ומפקד חיל האוויר ישב מולנו חסר אונים והיה חייב לייצג את המדינה והצבא, למרות שבלב ברור לנו שהוא איתנו".

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, הר הטייסים, 25 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר/ראובן קסטרו

161 אנשי המילואים שחתמו על המכתב משרתים במטה חיל האוויר, וכן טייסים, בקרים, מפעילי כלי טיס מאוישים מרחוק, קציני מודיעין ועוד. "אישורם הסופי של ביטול עילת הסבירות או שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים והכנסתם לספר החוקים של מדינת ישראל, הוא תהליך פורמלי וקצר, אבל כזה שישנה באופן דרמטי את מהותה ואת פניה של המדינה, והוא יהפוך אותה מדמוקרטיה, לדיקטטורה", כתבו במכתב פומבי.

"אנו אומרים בזאת שאיננו מוכנים למלא את המשימות המוטלות עלינו, תחת משטר שבו יסודות הדמוקרטיה נרמסים אחד-אחד ברגל גסה, ומתרחב הפתח דרכו ממשיכים ומצעידים את המדינה לעבר דיקטטורה מלאה", הוסיפו. "על כן, בלב כבד, אנחנו מודיעים בזאת על הפסקה מיידית של התנדבותנו לשירות מילואים".

במקביל, כ-300 אנשי רפואה צבאית ימסרו היום ללשכת קצין רפואה ראשי מכתבי אי התייצבות למילואים במחאה נגד המהפכה המשפטית. "הממשלה דוהרת לעבר דיקטטורה ולא משאירה לנו ברירה. אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור, לא תהיה הגנה ולא נוכל לעמוד מנגד. אנחנו לא נשרת דיקטטורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully