וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בוועדת החוקה בהצבעה על ההסתייגויות: חברי האופוזיציה זעמו, רוטמן הוציא אותם

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 11:55

אחרי כמעט יממה של דיונים, נמשכת ההצבעה על 27,676 ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה על החוק לביטול עילת הסבירות. באופזיציה טענו שאינם מצליחים לעקוב אחר הסעיפים עליהם מצביעים, לטענתם, במהירות גבוהה מדי. מהומה בוועדה לאחר שח"כ מהליכוד הצביע בטעות עם האופוזיציה

ישיר מוועדת החוקה (צילום: ערוץ הכנסת)

LIVE

מהומה פרצה הלילה (רביעי) בוועדת החוקה, חוק ומשפט בעת ההצבעות על ההסתייגויות בחוק לביטול עילת הסבירות. זאת, לאחר שהוועדה הצביעה על למעלה מ-25 אלף הסתייגויות ודחתה אותן.

חברי האופוזיציה טענו שאינם מצליחים לעקוב אחר סעיפי ההסתייגויות עליהם מצביעים, לטענתם, במהירות גבוהה מדי.

היו"ר ח"כ שמחה רוטמן הוציא לפני ההצבעה את הח"כים גלעד קריב ורון כץ, וכשהחזירם להצבעה אמר: "חברי הכנסת קריב וכץ באו לבצע הפרעה חמורה לסדר ההצבעה, החלו לצרוח במטרה לשבש את הצבעה. יש חוקים האוסרים הפרעה במהלך הצבעה והניסיון לייצר הפרעה וצעקות הוא הפרה של כללי האתיקה".

דיון ועדת החוקה, 19 ביולי 2023. יונתן דינדל, פלאש 90
באופוזיציה כינו אותו "בריון". רוטמן, היום/פלאש 90, יונתן דינדל

בבוקר התעוררה מהומה במהלך ההצבעות בעקבות טעות של ח"כ עמית הלוי (הליכוד) שהצביע יחד עם האופוזיציה על חלק מההסתייגויות. באחת ההצבעות, האופוזיציה טענה שההסתייגות התקבלה בגלל הטעות של הלוי. חברי כנסת החלו לצעוק, וח"כ רוטמן קם ממקומו בזעם לעבר היועצת המשפטית של הוועדה. מיד לאחר מכן, יו"ר הוועדה רוטמן ביקש ממנהל הוועדה להבהיר שההסתייגות לא התקבלה בכל מקרה, וההצבעה נמשכה כסדרה.

ח"כ נעמה לזימי: "יש תיעוד מערוץ הכנסת שעמית הלוי הצביע גם בעד וגם נגד, תודה לכל מי שכאן ושמר על טוהר ההצבעה. אין לתאר. כל מה שאתם עושים כאן - לא תקין אבל אז אתם מאשימים אותנו. רוטמן, אתה אפילו לא מתנצל. בושה".

לאחר מכן המשיכו להאשים באופוזיציה את רוטמן וטענו ל"הצבעה לא תקינה". ח"כ זאב אלקין צעק: "תזמינו לפה את היועצת המשפטית לכנסת", וח"כ לזימי הוסיפה: "אי אפשר להמשיך ככה". רוטמן התעלם מהמהומה והמשיך בהצבעות תוך התעלמות מוחלטת מחברי האופוזיציה. לאחר שיועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק, הגיעה לדיון, נמשכו הצעקות: "מה זאת הדורסנות הזאת? בושה וחרפה".

עימות נוסף נרשם בין ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), לח"כ לזימי (העבודה). פינדרוס אמר לח"כ נעמה לזימי: "יושבת פה חברת כנסת שמהרגע שהגיעה לכאן, רק מפריעה, מה זה הדבר הזה?". לזימי צעקה עליו: "אתה מיזוגן, שונא נשים". פינדרוס חיקה אותה תוך כדי שהוא משמיע קול של עורב.

דיון ועדת החוקה, 19 ביולי 2023. יונתן דינדל, פלאש 90
דיון ועדת החוקה, 19 ביולי 2023/פלאש 90, יונתן דינדל

בתוך כך, על פי סדר היום שהקואליציה מקדמת, ההצעה לביטול עילת הסבירות תעלה להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאה ביום שני בשעות הצהריים או אחה"צ. הדיון במליאה ייפתח ביום ראשון בשעה 10:00. לפי החלטת ועדת הכנסת, מספר ההצבעות על ההסתייגויות לא יעלה על 140, וכן יתקיימו 5 הצבעות על הסתייגויות הן לקואליציה והן לאופוזיציה.

שמחה רוטמן, דיון ועדת חוקה, 26 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
חברי האופוזיציה זעמו, רוטמן הוציא אותם החוצה/פלאש 90, יונתן זינדל

יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק, אמרה במהלך ההצבעה: "בשיטה שנבחרה להנמקת ההסתייגויות נעשתה הבחנה בין 18 שעות הנמקת הסתייגויות לבין ההצבעות. היו אופציות נוספות שניתן היה לבחור. צפיתי בשידור והיה נראה שיש קצב סביר. אמשיך לעקוב אחר התנהלות ההצבעה. יש קו גבול דק מאוד בין הצורך המוצדק לפעמים של הח"כים המסתייגים לייצר הפרעה להצבעה לבין העובדה שההצבעה צריכה להתקיים מרגע שהוכרזה".

עוד אמרה אפיק: "בהצבעה לקריאה ראשונה היו הפרעות רבות ומנהל הוועדה התבקש לתקן הצבעה והמלצנו ליו"ר הוועדה לקיים הצבעה חוזרת. אחרי צפייה שערך מנהל הוועדה, הוא גילה שלא נדרש תיקון". לאחר דברים אלו של עו"ד אפיק - נמשכות ההצבעות על ההסתייגויות על אף טענות חברי האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully