וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה יעדים של חיזבאללה באזור דמשק

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 6:39

סוכנות הידיעות המקומית דיווחה כי ישראל תקפה כמה יעדים ברחבי הבירה דמשק וכתוצאה מכך 2 חיילים סורים נפצעו. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי התקיפה כוונה נגד אתרים צבאיים ומחסני אמל"ח של הארגון הלבנוני

תקיפה אווירית של ישראל באזור דמשק/טוויטר

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) כי ישראל תקפה כמה יעדים באזור הבירה דמשק. אש פרצה ביעדים שהותקפו, ולפחות שני חיילים נפגעו בתקיפה.

כלי התקשורת המקומיים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו באזור דמשק. בהמשך, נטען כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו נגד ה"יעדים העוינים", ומאוחר יותר, בטלוויזיה הממלכתית הסורית טענו כי מערכות ההגנ"א יירטו את הטילים.

גורם צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות המקומית כי בסביבות השעה 00:25, "האויב הישראלי" ביצע תקיפה מהאוויר באמצעות טילים שנורו מרמת הגולן וכוונו לעבר מטרות באזור דמשק. הגורם טען כי מערכות ההגנה האווירית יירטו את "מרבית" הטילים.

"המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם", גוף סורי אופוזיציונרי שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי התקיפה הישראלית כוונה נגד אתרים צבאיים ומחסני אמל"ח של כוחות חיזבאללה בדמשק. עוד טענו במרכז כי זוהי התקיפה הישראלית ה-20 בשטח סוריה מאז החלה שנת 2023.

התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה אירעה מוקדם יותר החודש, ב-5 ביולי, וגם אז - היא כוונה לאזור הבירה דמשק. הפעולה נועדה, כך על פי דיווחים, לפגוע בהתבססות צבאית איראנית בסוריה, וביכולת להבריח אמצעי לחימה מאיראן דרך סוריה ללבנון עבור חיזבאללה.

כמה ימים קודם לכן, ב-2 ביולי, הסורים האשימו את ישראל בתקיפה באזור חומס שמצפון לדמשק. טיל נ"מ סורי ששוגר במהלך אותה תקיפה צפונית לדמשק התפוצץ בשטח ישראל ושרידיו אותרו ברהט שבנגב. בהמשך אותו לילה, צה"ל תקף בסוריה את הסוללה ממנה שוגר טיל הנ"מ, כמו גם מטרות נוספות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully