וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למח"ש: בוטלה הרשעתו של הקצין שהואשם בתקיפת צלם

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 10:13

לפני כשלוש שנים תועד סגן ניצב ניסו גואטה תוקף צלם במהלך ההפגנות בבלפור. מוקדם יותר השנה הוא זוכה בערעור שהגיש על הרשעתו - וכעת היא בוטלה. השופט: "קיים אינטרס ציבורי שקצין מצטיין ימשיך לשרת את הציבור"

בווידאו: עו"ד ממח"ש מתייחסת להרשעה של סנ"צ ניסו גואטה בתקיפת צלם ומפגין/צילום: קרין שגיא

בית משפט השלום בראשון לציון ביטל היום (רביעי) את הרשעתו של סגן ניצב ניסו גואטה ממחוז ירושלים, שהואשם בתקיפת צלם בהפגנות בלפור לפני כשלוש שנים. מוקדם יותר השנה זוכה גואטה, לאחר ערעור שהגיש לבית משפט המחוזי, מהאישום של תקיפת מפגין. בית משפט הטיל על גואטה 100 שעות לתועלת הציבור וביטל כאמור את הרשעתו.

גז"ד לסנ"צ ניסו גואטה שהורשע בתקיפת מפגין וצלם, בימ"ש השלום ראשל"צ, 9 באוגוסט 2022. ללא, פלאש 90
גז"ד לסנ"צ ניסו גואטה שהורשע בתקיפת מפגין וצלם, בימ"ש השלום ראשל"צ, 9 באוגוסט 2022/פלאש 90, ללא

השופט מנחם מזרחי ציין בהחלטתו: "אני סבור כי עיכוב הדרגה של הנאשם, מאז האירוע, מכיל בחובו נזקים תדמיתיים, כלכליים ואישיים המהווים אלמנטים עונשיים בפני עצמם. קיים אינטרס ציבורי רב חשיבות, שלפיו קצין מצטיין רב זכויות זה, ימשיך לשרת את הציבור במסגרת תפקידו במשטרת ישראל, כפי שהוא עשה עד היום".

עוד כתב השופט: "קיים חשש, שהותרת ההרשעה על כנה תפגע בהמשך שיקומו של הנאשם, במובן זה, שהוא יחדל מלשמש בתפקידו או שעיכוב הדרגה המתמשך יוביל לכך שהוא יפרוש משורות המשטרה וגם החברה תצא נפסדת מכך. על כן, אני קובע שהותרת הרשעת הנאשם על כנה תוביל לחשש כי יתרחש לו נזק בלתי סביר ביחס לחומרת העבירה, ושוב מבלי להקל ראש בעובדות שבגינן הורשע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סנצ ניסו גואטה, במהלך מחאה בבלפור נגד השחיתות השלטונית. 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
גואטה בהפגנות בלפור/ראובן קסטרו

קודם לדיון בהכרעת דין של גואטה העביר המפכ"ל קובי שבתאי לבית משפט מסמך ובו עדות אופי חיובית על גואטה וציין כי גואטה היה אמור להיות מקודם לתפקיד ניצב משנה. "מבין אלפי הקצינים שהכרתי, מדובר באחד הקצינים הבולטים שבהם, הן בכישוריו והן ביחסו החם והמכבד לאנשים", נכתב בעדות. "ניסו הוביל את היחידות עליהן פיקד להישגים והצלחות שתרמו תרומה מכרעת לפעילות המשטרה וביטחון המדינה ואזרחיה. סגן ניצב ניסו גואטה הוא מלח הארץ, מהמובחרים שבחבורה אשר השקיע את מרבית חייו ומרצו למען ביטחון אזרחי ישראל ועל בית המשפט המכובד לשים לנגד עיניו את שירותו ותרומתו הביטחונית למדינת ישראל".

גואטה הורשע ביוני 2022 בתקיפה. בחודש מרץ האחרון זוכה גואטה חלקית כשההרשעה היחידה שנותרה היא תקיפת הצלם בעוד שהוא זוכה מתקיפת מפגין. היום, כאמור הוא זוכה גם מתקיפת הצלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully