וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקט באלימות ללא עילה": סנ"צ ניסו גואטה הורשע בתקיפת צלם ומפגין במחאת בלפור

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 13:00

בפסק הדין שניתן בבית משפט השלום בראשון לציון קבעה השופטת כי גואטה, ששימש כקצין אג"ם במרחב ציון בירושלים באותה התקופה, תקף מפגין וצלם עיתונות ללא סיבה ממשית. "התנהגותו הייתה מתלהמת ומוגזמת", אמרה. "הוא הכה והדף". על כן, גואטה הורשע בשתי עבירות תקיפה

בווידאו: עו"ד ממח"ש מתייחסת להרשעה של סנ"צ ניסו גואטה בתקיפת צלם ומפגין/צילום: קרין שגיא

סנ"צ ניסו גואטה הורשע היום (חמישי) בתקיפת מפגין וצלם עיתונות במחאת בלפור שהתקיימה באוגוסט 2020, נגד ראש הממשלה דאז בינימין נתניהו. בפסק הדין שניתן בבית משפט השלום בראשון לציון קבעה השופטת כי גואטה, ששימש כקצין אג"ם במרחב ציון בירושלים באותה התקופה, נקט באלימות כלפי המפגינים" וכי "לא קמה עילה לשימוש בכוח" - על כן הורשע בשתי עבירות תקיפה.

"הפגנה היא זכות יסוד והמפגינים הם אזרחים נורמטיביים שומרי רחוק", הוסיפה השופטת. "מעבר למחסומים עבדו שוטרי ישראל שמטרתם לאפשר להם למצות את זכות היסוד שלהם. התנהגותו של הנאשם הייתה מתלהמת ומוגזמת. הוא הדף והכה".

סנצ ניסו גואטה, במהלך מחאה בבלפור נגד השחיתות השלטונית. 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"נקט באלימות". גואטה/ראובן קסטרו

לפי כתב האישום באוגוסט 2020 התקיימה תהלוכת מפגינים בעיר, במהלכה פנה אביחי גרין אחד מן המשתתפים בהפגנה אל גואטה, קצין בכיר במחוז ירושלים, ומחה בפניו על התנהגות השוטרים. בתגובה לכך, לפי האישומים, גואטה הדף את גרין בחוזקה.

בה בעת מפגין אחר הסיט את מסיכת הפנים של גואטה, וגואטה החל לרדוף אחריו כדי להביא למעצרו. לאחר ביצוע המעצר אחזו שוטרים ברגליו ובידיו והובילו אותו למקום צדדי, שם לפי כתב האישום תקף גואטה את המפגין והכה בו בחלק גולו העליון ובפניו.

עוד בוואלה!

הדף והיכה בעוצמה: סנ"צ ניסו גואטה הואשם בתקיפת צלם ומפגין נגד נתניהו

לכתבה המלאה
סנצ ניסו גואטה, במהלך מחאה בבלפור נגד השחיתות השלטונית. 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
הורשע בשתי עבירות תקיפה. גואטה/ראובן קסטרו

לאחר מעצר המפגין, תקף ביצע גואטה את תקיפת צלם העיתונות. לפי כתב האישום, הצלם ליווה את המעצר במקום, ותוך כדי שתיעד את המקרה, סגן-ניצב גואטה הדף אותו והכה בפניו באמצעות מכשיר קשר שאחז בידו.

כמו כן, בכתב האישום עולה כי האירוע התרחש בזמן תהלוכה של מפגינים מגשר המיתרים למעון ברחוב בלפור, שלא אושרה על ידי המשטרה. כחלק מהתהלוכה, הגיעו חלק מהמפגינים לרחוב בצלאל, תוך שהם מתכוונים להמשיך לצעוד לכיוון כיכר פריז, ואילו כוחות המשטרה, בהם גם סגן-ניצב גואטה, הורו למפגינים לחזור על עקבותיהם, וחסמו את דרכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully