וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין המשטרה שתקף מפגין וצלם בהפגנות בלפור זוכה חלקית

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 15:50

סגן ניצב ניסו גואטה הורשע בתקיפת השניים במהלך הפגנה מחוץ לבית רה"מ ברחוב בלפור לפני כשנתיים וחצי. לאחר ערעור שהגיש, בית המשפט זיכה אותו מתקיפת המפגין, אך הותיר את ההרשעה על תקיפת הצלם על כנה: "הדיפתו הפיזית לא הייתה נחוצה"

בווידאו: עו"ד ממח"ש מתייחסת להרשעה של סנ"צ ניסו גואטה בתקיפת צלם ומפגין/צילום: קרין שגיא

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה היום (שני) באופן חלקי את הערעור שהגיש קצין המשטרה ניסו גואטה על הרשעתו בגין תקיפת מפגין וצלם במהלך ההפגנות מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים באוגוסט 2020.

גואטה זוכה מתקיפת המפגין, אך הרשעתו בגין תקיפת צלם נותרה על כנה. השופטת דנה מרשק-מרום קבעה בהחלטתה כי באשר לזיכויו של קצין המשטרה בגין תקיפת המפגין, גואטה הצליח לעורר ספק סביר כי הפעלת הכוח נעשתה מתוך הגנה עצמית.

"גואטה הופתע מהמתלונן שנצמד אליו וחדר למרחב האישי שלו תוך שצעק לאוזנו 'אפס' באופן שביסס תחושה של קיומה של סכנה מוחשית לגופו", כתבה השופטת בהכרעתה בערעור. "הוא נקט באופן מיידי בתנועה אינסטינקטיבית של הדיפה על מנת להפסיק את האיום מפניו של המתלונן".

כאמור, בית המשפט דחה את ערעורו של גואטה בנוגע לתקיפת הצלם. "לא מצאתי שהתקרבותו של הצלם לזירת ביצוע המעצר היה בה כדי להפריע לשוטרים ובוודאי לא בעוצמה המבססת צורך בשימוש בכוח", נכתב בפסק הדין. "הדיפתו הפיזית של הצלם לא הייתה נחוצה".

סנצ ניסו גואטה, במהלך מחאה בבלפור נגד השחיתות השלטונית. 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
סנ"צ ניסו גואטה בהפגנות בלפור/ראובן קסטרו

גואטה, ששימש כקצין אג"ם במרחב ציון בירושלים באותה התקופה, הואשם כי באוגוסט 2020 התקיימה תהלוכת מפגינים בעיר, במהלכה פנה אביחי גרין אחד מן המשתתפים בהפגנה אל גואטה, קצין בכיר במחוז ירושלים, ומחה בפניו על התנהגות השוטרים. בתגובה לכך, לפי האישומים, גואטה הדף את גרין בחוזקה.

בה בעת מפגין אחר הסיט את מסיכת הפנים של גואטה, וגואטה החל לרדוף אחריו כדי להביא למעצרו. לאחר ביצוע המעצר אחזו שוטרים ברגליו ובידיו והובילו אותו למקום צדדי, שם לפי כתב האישום תקף גואטה את המפגין והכה בו בחלק גולו העליון ובפניו.

לאחר מעצר המפגין, תקף ביצע גואטה את תקיפת צלם העיתונות. לפי כתב האישום, הצלם ליווה את המעצר במקום, ותוך כדי שתיעד את המקרה, סגן-ניצב גואטה הדף אותו והכה בפניו באמצעות מכשיר קשר שאחז בידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully