וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשד נפרד ממחוז ת"א: "אין לנו דמוקרטיה אחרת"

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 12:44

בטקס החלפת מפקדי המחוז נאם הניצב היוצא עמי אשד שהודח ואמר לעיני השר לביטחון לאומי בן גביר שנמצא בקהל: "אסור לוותר לא על הדמוקרטיה ולא על המשטרה, עלינו לשרת את הציבור ולהגן על ערכי הדמוקרטיה". בן גביר שלח מסר למפקד הנכנס: "חופש הביטוי אינו חופש ההתפרעות"

בווידאו: אשד נפרד ממחוז ת"א: "אין לנו דמוקרטיה אחרת"/ניב אהרונסון

טקס חילופי מפקד מחוז תל אביב מתקיים היום (רביעי), שבועיים לאחר שניצב עמי אשד הודיע על פרישתו. יחליפו מפקד מחוז דרום, פרץ עמר. המפקד היוצא אשד אמר בנאומו: "אין לנו משטרה אחרת ואין לנו דמוקרטיה אחרת, אסור לנו לוותר לא על זו ולא על זו, ולא פחות חשוב - לתת להן להמשיך לשמור אחת על השנייה". הוא נאם לצד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, המפקד הנכנס עמר, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי.

אשד המשיך לרמוז להפגנות נגד המהפכה המשפטית: "האירועים המתרחשים במשמרת שלנו מאתגרים יותר מאי פעם את החוזה בינינו, לשרת את הציבור ולהגן על ערכי הדמוקרטיה, על ערכי המשטרה, על המוסד והצדק.

עוד הוסיף, כי אחריות, דוגמה אישית, יושר, ריסון הכוח, מידתיות ורעות - הם ערכי המשטרה, "שחייבים להמשיך להיות ערכי המשטרה בהמשך הדרך". הוא סיפר כי לאורך דרכו פגש "שוטרים בלב ובנפש, שקיימו מדי יום את ערכי המשטרה". בין היתר הודה למשפחתו, "מעטים יודעים מה עברתם בחצי השנה האחרונה בגלל הדרך שבחרתי בה".

עמי אשד בטקס חילופי מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, 19 ביולי 2023. ניב אהרונסון
אשד בטקס החילופים, היום/ניב אהרונסון

המפקד הנכנס פרץ עמר הגדיר את מטרתו הראשונה - לגייס שוטרים חדשים. "נוצרו פערי כוחות גדולים מאוד, שמייצרים עומס ושחיקה בקרב השוטרים. צריך למלא 600 שורות ריקות", אמר בנאומו.

המפכ"ל קובי שבתאי, אמר כי ההפגנות העמידו את המשטרה בפני "דילמות לא פשוטות", לדבריו. "מלאכת האיזונים אינה פשוטה, ההכרח לשמור על איזון ראוי בין שמירה על הסדר הציבורי ועל חופש התנועה, היא דוגמה לדילמה אחת מני רבות", אמר.

השר בן גביר הודה לאשד. "לאורך שנות פעילותך היו בינינו, וזה לא סוד, לא מעט מחלוקות, אבל הן לא מונעות ממני הודות לך על כל הטוב שעשית". ראש עיריית הרצליה וראש מועצת כפר שמריהו יצאו מהאולם בזמן שהשר לביטחון לאומי התחיל לדבר.

לבסוף, בן גביר שלח מסר למפקד הנכנס: "חופש הביטוי אינו חופש השיסוי ואיננו חופש ההתפרעות. חופש הביטוי איננו החופש למרר חיים של אזרחים שבסך הכול רוצים לחזור הביתה". הוא פנה ישירות לעמר: "אני מאמין שהמחוז בהובלתך יגביר את הביטחון האישי בכל מוקדי המחוז, אני מאמין ומצפה שתחושת הביטחון והמשילות בדרום תל אביב תהיה ברורה וחדה".

פרץ עמר ועמי אשד בטקס חילופי מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, 19 ביולי 2023. ניב אהרונסון
עמר ואשד/ניב אהרונסון

בדבריו לעיתונאים לפני שבועיים אמר אשד, "33 שנות שירות במדים ירדו לטמיון באחת, כשאני נמצא על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל. בגב זקוף ובראש מורם, אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים". לאחר נאומו, עשרות אלפים יצאו להפגין בעשרות מוקדים ברחבי הארץ.

בתחילת השבוע, עשרות הגיעו להפגנת תמיכה מול ביתו של אשד בכפר סבא. למפגינים אמר, "אתם רוצים באמת לחבק אותי - תחבקו את שוטרי משטרת ישראל, להם מגיע יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully