וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלה בצה"ל: נתניהו מתעלם מפניות לשכת גלנט לקיים פגישה

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 8:02

אנשיו של שר הביטחון פנו ללשכת רה"מ לתיאום פגישה בעקבות החשש הגובר מפגיעה בכושרו המבצעי של צה"ל, על רקע פרישה של מאות חיילי מילואים. במערכת הביטחון ציפו למעורבות מוגברת של נתניהו בנושא, אלא שעד כה הוא לא השיב לפניות

גלנט: הקריאות לסרבנות מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו/מערכת וואלה!

אנשי שר הביטחון יואב גלנט פנו ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לתיאום פגישה על "בעיות הלכידות בצה"ל", והחשש המוחשי מפגיעה בכושרו המבצעי על רקע פרישה מתגברת של מאות חיילי מילואים משירות פעיל והתנדבות. חלפו ארבעה ימים ועד כה לא נקבע מועד לפגישה למרות שגורמים במשרד הביטחון ובכירים בצה"ל ציפו למעורבות גוברת של ראש הממשלה בנושא.

בפגישה המדוברת, אם תיקבע, צפוי גלנט להציג לנתניהו את נתוני הצבא וההערכות של האלופים לתקופה הקרובה. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "למרות המחאות וההצהרות בתקשורת אנחנו מחויבים לשמור על רמת אמינות גבוהה כשאנחנו מדווחים על נתונים. כשנרים דגל אדום יאמינו לנו שהגענו לקו מסוכן. כבר עכשיו אנחנו אומרים בצורה ברורה - יש בעיות לכידות בצה"ל. הבעיה כבר כאן. זה לא מונע מאיתנו לבצע משימות בשגרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בביקור במוצב ליד ג'נין. 5 ביולי 2023. שיר טורם, פלאש 90
"הבעיה כבר כאן". נתניהו וגלנט/פלאש 90, שיר טורם

ביום ראשון כינס שר הביטחון גלנט את הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלופים בכירים במטה הכללי של צה"ל, בהם ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, ראש אכ"א אלוף יניב עשור, מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, מפקד חיל הים אלוף דוד סלמה וראש אמ"ן אלוף אהרון חליווה, על מנת לשמוע מהם סקירות על מה שמתרחש ביחידות הצבא בצל המחאה המתגברת נגד המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה.

הרמטכ"ל והאלופים התריעו כי צה"ל הוא ראי של החברה הישראלית על גווניו, ולכן הם מדגישים שבעיות לכידות ביחידות כבר קיימות, השיח הפנימי על הנושאים שעל סדר היום עשוי להוביל להתנגשות וחיכוך בתוך הצבא ככל שהתהליך יתקדם ושהם צופים שיותר מילואימניקים שנוטלים חלק במחאה נגד תהליך החקיקה יצטרפו לאלו שהודיעו בימים האחרונים על פרישה סופית מצה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אנשי מילואים מוחים מול ביתו של דרעי, 23 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
השיח סביב הרפורמה עלול להוביל לחיכוך בתוך הצבא. מילואמיניקים מוחים נגד המהפכה המשפטית/אתר רשמי, ללא

גורמים בתוך הצבא מעריכים כי בשבוע הקרוב עלול מספר המילואימניקים הפורשים להגיע לכאלף. בהתאם לכך הודיע הרמטכ"ל לשר הביטחון כי בכוונתו לבצע התאמות ושינויים בתוכנית הרב-שנתית של צה"ל כדי לגשר על בעיות לכידות ולטפל בהשלכות שתגרום המחאה בחברה הישראלית על שורות הצבא: בסדיר, קבע ובמילואים. "בשלב הזה אין בעיות מוטיבציה, אין בעיות כשירות שמונעות לבצע את משימות הצבא, אך אף אחד לא יודע להתנבא על מה שיקרה בצה"ל בעוד שעה".

אמש הודיעו 100 קציני מילואים ממערכים שונים בחיל האוויר שלא יגיעו למילואים, במחאה על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. בד בבד, 161 אנשי מילואים בחיל הודיעו על הפסקת שירותם הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully