וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשש מסרבנות ומפגיעה בלכידות הצבא: צה"ל ישנה את התוכנית הרב שנתית שלו

17.7.2023 / 21:58

בכירים בצה"ל הודיעו לגלנט כי יידרשו התאמות בתוכנית הרב שנתית בשל בעיית הלכידות בצה"ל ומחאת אנשי המילואים. לצד גל ההודעות על הפסקת ההתנדבות למילואים, בצה"ל נערכים גם לפגיעה ברוח הצבא עקב הוויכוח הפוליטי ומודים כי סימנים ראשונים ומתחים כבר מורגשים ביחידות

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ברקע הודעת עוד ועוד אנשי מילואים כי יפסיקו את התנדבותם במחאה על המהפכה המשפטית, ולצד ההודעה כי צה"ל כשיר בשלב זה למלחמה, בכירי צה"ל הציגו תמונה קודרת בנוגע ללכידות הפנימית של צה"ל במילואים, בסדיר ובקבע והבהירו כי יידרש מהלך מהותי לשינוי התוכנית הרב שנתית של צה"ל.

גורמים בצבא הציגו לשר הביטחון עמדה לפיה בעיות הלכידות בצה"ל כבר קיימות, ויידרשו התאמות של התוכנית הרב שנתית, בין היתר בתוכניות החינוך. שר הביטחון יואב גלנט שיבח את הרגישות בה מתנהל הרמטכ"ל הרצי הלוי מול הביקורת ומחאות אנשי המילואים.

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

בכוונת בכירים בצה"ל להיערך לגל הסרבנות מצד אנשי המילואים, אך לצד זאת להיערך גם לפגיעה הקשה ברוח היחידות בשל הויכוח הפוליטי. סימנים ראשונים כבר נראו בטייסות חיל האוויר, בין צוותי הקרקע והמערך הטכני בחיל האוויר לצוותי האוויר, אך הסוגיות לובנו וטופלו במהירות על ידי שיח ופעילות משותפת בהנחיית מפקד החיל האלוף תומר בר. לפי הערכות בצה"ל, במידה והחקיקה תתקדם, המחאות יגלשו לתוך הצבא "ובעוצמה".

לפי הדיווחים העולים מהשטח, המפקדים הבכירים מתמודדים כבר עכשיו עם מתיחות בדרגים הזוטרים בצה"ל על רקע המהפכה המשפטית, שמתחיל בשיח בין אנשי המילואים, ומתקדם לשיח עם חיילים בשירות בסדיר וקבע.

לפי הערכות בצה"ל, אירועים חריגים עשויים להתפרץ דווקא מכיוון חיילים בשירות סדיר ולכן, כפי שפורסם מוקדם יותר היום בוואלה!, הרמטכ"ל הנחה להגביר את היקף השיחות ביחידות ולדווח על כל אירוע חריג. עד כה טופלו רק שני אירועים בדין משמעתי: חייל בשירות סדיר שיידה אבנים לעבר מחאה ברחוב קפלן וקצין שהשתתף במחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully