וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 טייסים הודיעו למפקדי חיל האוויר: מפסיקים לטוס בשל התקדמות המהפכה המשפטית

14.7.2023 / 17:48

ברקע המשך החקיקה והניסיונות בצבא למנוע מקרים של אי התייצבות לשירות מילואים, הודיעו אנשי צוות האוויר למפקדי הטייסות כי יפסיקו מוקדם מהרגיל את השירות שלהם. הערכה בחיל האוויר: טייסים נוספים יודיעו על פרישה בקרוב

בווידאו: איילון צפון נחסם לתנועה על ידי מפגינים/צילום: החזית הוורודה

שישה אנשי צוות אוויר בשירות מילואים פעיל הודיעו היום (שישי) למפקדי הטייסות כי אין בכוונתם להמשיך להתנדב לשירות מילואים כמחאה על המהפכה המשפטית. גורמים בצה"ל אמרו כי הם לא פוסלים את האפשרות שבשבוע הבא, עם התקדמות החקיקה, יצטרפו אנשי צוות אוויר נוספים למחאה ויודיעו על הפסקת הטיסות. גורמי מילואים העריכו כי הצטברות גדולה של פרישת טייסים מוקדם מהצפוי עשויה לפגוע בכושר המבצעי של הטייסות השונות.

ברקע המחאות, בימים האחרונים קיימו מפקדים בחיל האוויר שיחות עם אנשי המילואים והסדיר בטייסות על רוח צה"ל והנחיות מפקד חיל האוויר כיצד להתנהל בימים בהם מתקיימות מחאות והפגנות נגד החקיקה שמובילה הממשלה. לדברי גורמי צבא במילואים, השיחות התקיימו ברוח טובה וחלקן אף התקיימו באופן פרטני "כדי להבין לאן מנשבת הרוח ואם יש כוונה לחלק מהטייסים להיעדר משיחות, אימונים ופעילות בטייסות במסגרת שירות המילואים".

בשבועות האחרונים פועל חיל האוויר לחיזוק ושמירה על כשירותו ולכידותו. במסגרת מאמץ ועל פי מדיניות מטכ"לית, נפגשים מפקדים בחיל, ובראשם מפקד חיל האוויר, עם אנשי מילואים ואוכלוסיות שונות בחיל לשיחות שוטפות, בהן מודגשת החשיבות לשרת ולהתייצב למילואים בעת הנוכחית. חיל האוויר מקיים מעקב שוטף אחר מצב כוחות המילואים כחלק מהערכת הכשירות של צה"ל.

גורם צבאי רשמי אישר את הדברים: "כמה אנשי מילואים הודיעו למפקדיהם בימים האחרונים על כוונתם להפסיק את שירות המילואים שלהם".

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית,תל אביב.11 ביולי 2023. אור אדר, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית/אתר רשמי, אור אדר

הבוקר, פורסם בטורו של עמית סגל בידיעות אחרונות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחות סגורות כי "המדינה יכולה להסתדר בלי כמה טייסות, אבל לא יכולה להסתדר בלי ממשלה". האמירה מהווה המשך למגמת ההחרפה של נתניהו וממשלתו את ההתקפות כלפי המילואימניקים והטייסים שהודיעו על הפסקת שירות ההתנדבות שלהם.

בהקלטות שפרסמה ביום רביעי מוריה אסרף-וולברג בחדשות 13 נשמע נתניהו אומר בישיבת הממשלה כי הקריאות לסרבנות הן "לא רק ההשבתה של יכולות, זה גם מה זה עושה לכוח ההרתעה שלנו. אני לא אביא כאן דוחות מודיעניים, אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם מה זה עושה, זה לא דבר קטן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנות נגד המהפכה המשפטית מול שגרירות ארה"ב בתל אביב. 13 ביולי 2023. רוני לוינסון, אתר רשמי
הפגנה מול שגרירות ארצות הברית, השבוע/אתר רשמי, רוני לוינסון

‏בתגובה לדבריו של ראש הממשלה, כתב הרטמכ"ל לשעבר ומפקד חיל האוויר לשעבר דן חלוץ: "נתניהו אמר: המדינה יכולה להסתדר בלי כמה טייסות, אבל לא בלי ממשלה. אז תרשה לי לומר לך מר ראש הממשלה, אתה טועה, ההיפך הוא הנכון".

"הטייסים הללו, כמו אנשי מ"מ והסייבר וכל אנשי המחאה, אינם רוקדים לצלילי חלילך, הם טובי בניה של הארץ הזו. המאבק אינו אישית נגדך, אלא נגד המהלכים המבהילים של ממשלתך, המובלים על ידי חבורת אנשים בלתי רציונאליים, משיחיים, הזויים וחסרי עכבות המנסים להשתלט באופן עויין על מדינת ישראל הטובה והיפה. מהלכים שכיוונם הוא אחד - שלטון יחיד שלך וסחיט על ידי שותפיך הקואליציוניים", כתב חלוץ.

"המתנדבים האלה, המכונים על ידי אנשיך: בוגדים, סרבנים, נפולת, מוגלה ועוד, הם אלה שהצילו המדינה ב-1967, 1973, מהגרעין העירקי והסורי. הם אלה ששיבשו את תוכנית הגרעין האיראנית עד שהופעת בזירה וסייעת להם, לאירנים, על ידי ביטול ההסכם עם המעצמות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully