וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת ההורים: עלות לתלמיד שיוצא למשלחת לפולין תעלה באלף שקלים

לפי דו"ח של מרכז המחקר של הכנסת, העלות המשוערת לתלמיד שייצא למשלחת לפולין צפויה לחצות את רף 6,000 השקלים לראשונה מאז 2015. מספר התלמידים שיצאו למשלחת ירד בתקופת הקורונה, אך צפוי לעלות לאחר חידוש המשלחות

בווידאו: מצעד החיים תשפ"ב/צילום סטילס: יוסי זליגר, צילום וידאו: מצעד החיים

העלות המשוערת לתלמיד במשלחת לפולין תעמוד על יותר מ-6,000 שקלים. כך עולה מדו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת. מדובר בהתייקרות של יותר מאלף שקלים לעומת המחיר מאז 2015.

לפי ההערכות, כמות התלמידים שייסעו למשלחות בפולין בשנת הלימודים הקרוב צפוי לעמוד על כ-46 אלף תלמידים מכ-340 בתי ספר. בשנים 2019-2018 יצאו לפולין בכל שנה בין 550-400 תלמידים מבתי ספר חרדים וישנם גם בודדים מהחינוך הערבי והדרוזי.

נשיא איטליה בטקס המרכזי של מצעד החיים, אושוויץ בירקנאו, פולין, 18 באפריל 2023. יוסי זליגר, אתר רשמי
נשיא איטליה בטקס המרכזי של מצעד החיים, אושוויץ בירקנאו, פולין, 18 באפריל 2023/אתר רשמי, יוסי זליגר

בשנת 2009 פרסם מבקר המדינה כי כלל ההוצאות על המסעות לפולין הגיע לכ-162 מיליון שקלים כשמשרד החינוך מממן 9 אחוזים המסכום והיתר על ידי ההורים. עלות המסע לתלמיד נגזרת מהמרכיבים הבאים: טיסה, אוטובוס, לינה וכלכלה, מדריך בפולין, מורים מלווים, שירותי קרקע למאבטח, כניסה לאתרים, ביטוח רפואי ומטען, מדריך מקומי מלווה, מנהלן ישראלי, מלווה רפואי, קופה קטנה ועוד.

יו"ר הוועדה המיוחדת לטיפול בניצולי השואה, ח"כ מירב כהן, אמרה: "המשלחות יקרות מדי, מה שאומר שמשפחות רבות לא יכולות לממן לילדים שלהם את המסע החשוב הזה. משרד החינוך חייב להכניס את היד לכיס ולסייע לממן את המשלחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מצעד החיים במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין.18 באפריל 2023. יוסי זליגר, אתר רשמי
מצעד החיים במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין.18 באפריל 2023/אתר רשמי, יוסי זליגר

בחודש מרץ סוכם בין ישראל לפולין על חידוש משלחות הנוער לפולין לאחר שהופסקו בשל חוסר הסכמות על המשלחת, תכניה ואבטחתה. אלא שסערה התעוררה לאחר שהתברר כי לפי המסמך שהוגש לכנסת, מסעות הנוער יכללו "ביקורי לימוד באתרים המנציחים את השואה ופשעים אחרים של מלחמת העולם השנייה, ואתרים נוספים בעלי חשיבות מיוחדת להיסטוריה של כל אומה", "ביקורי לימוד במקומות בעלי עניין היסטורי ותרבותי" ומפגש עם בני נוער פולנים.

להסכם צורפה רשימת מקומות מומלצים, מהם יחויבו בתי הספר לבחור לפחות אחד בו יבקרו. הרשימה הפולנית מכילה בעיקר מוזיאונים העוסקים בעוולות שכוונו נגד הפולנים במהלך מלחמת העולם השנייה, בקורבנות שספגו ובהאדרת מעשי הגבורה של בני עמם. שניים מהם מוקדשים ל"חיילים המקוללים", מחתרת אנטי-קומוניסטית שנלחמה נגד שליטת ברית המועצות במדינה בשלהי המלחמה. אחד ממנהיגיו המונצחים במוזיאונים הוא יוזף קוראש.

במשרד החינוך הסבירו אז כי רשימת האתרים המהווה נספח להסכם עם פולין כוללת עשרות מוזיאונים ואתרים מתוכם המשלחות יבחרו באתר אחד וכי ההסכם נחתם לאחר שהרשימה נבחנה ואושרה על ידי משרד החינוך הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully