וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים לוחצים על ההסתדרות הרפואית: פתחו בשביתה מידית נגד המהפכה המשפטית

בשבוע הבא צפויה הכנסת לאשר סופית את החוק לביטול עילת הסבירות ובבתי החולים גוברים הקולות שקוראים להשבית את מערכת הבריאות לקראת המהלך. גם ב"מרשם", ארגון הרופאים המתמחים שמנהל מלחמה חריפה נגד ההסתדרות, הוציאו הודעת תמיכה: "נוכח גודל השעה קוראים לאיחוד כוחות"

בוידאו: בבית החולים תל השומר קוראים לשביתה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שבוע לפני ההצבעה במליאת הכנסת על צמצום עילת הסבירות, ורגע לפני יום השיבוש הנוסף של המחאה נגד המהפכה המשפטית, רופאים רבים לוחצים על ההסתדרות הרפואית להשבית את מערכת הבריאות בקריאה לעצור את החקיקה.

בדיון חירום שהתקיים היום בהסתדרות הרפואית, בהשתתפות כמה ראשי ארגונים מדעיים ומובילי הרפואה בישראל, הייתה הסכמה כמעט מלאה כי יש לנקוט בצעדים ארגוניים דרסטיים, לרבות השבתת מערכת הבריאות, בקריאה לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית. בשבוע הקרוב מתכנים בהסתדרות לצאת לעיצומים ולהשבתות קצרות, לקראת ההשבתה הגדולה המתוכננת ביום ההצבעות לביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית.

"זה לא עניין פוליטי, זה עניין בריאותי. זה נוגע גם לזכות השביתה והעבודה עצמה", מסביר פורפסור חגי לוין, מראשי איגוד רופאי בריאות הציבור. "אם מבטלים את עילת הסבירות לא נוכל להגן על הרופאים, החולים והבריאות הישראלית".

הפגנת רופאים ואחיות במחאה על המהפכה המשפטית,הקריה תל אביב 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנת רופאים ואחיות נגד המהפכה המשפטית, מרץ 2023/ראובן קסטרו

בנוסף, פורום הרפואה הצבאית מרכז בימים אלה מכתבים אישיים של משרתי מילואים ממקצועות הבריאות, ובהם הודעה על הפסקת התנדבות למילואים. עד כה רוכזו מאות מבעלי תפקידים במערך חיל הרפואה במילואים, וביום רביעי יגישו מובילי הפורום במרוכז את המכתבים לקצין רפואה ראשי, פרופ' אלון גלזברג.

מטעם 'פורום הרפואה הצבאית' נמסר: "הממשלה דוהרת לעבר דיקטטורה ולא משאירה לנו ברירה. אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור, לא תהיה הגנה לחיילי צה"ל, ובכלל זאת לחיילי המילואים. לא נוכל לעמוד מנגד ! אין צבא עם בדיקטטורה ואנחנו לא נשרת דיקטטורה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה של של רופאים ואחיות במחאה על המהפכה המשפטית, מוזיאון ת"א, 16 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנת רופאים ואחיות נגד המהפכה המשפטית, מרץ 2023/ראובן קסטרו

ארגון "מרשם", ארגון הרופאים המתמחים שמנהל מלחמה חריפה נגד ההסתדרות, הוחלט אמש כי יעמדו לצד ההסתדרות הרפואית "ככל שזו תחליט על צעדים ארגוניים במטרה להיאבק בחקיקה שמבטלת את עילת הסבירות".

"בישיבת הנהגה מיוחדת שהתקיימה אמש, הוחלט כי נוכח גודל השעה אנחנו שמים בצד את המחלוקות עם ההסתדרות הרפואית וקוראים לאיחוד כוחות נגד חקיקת החוק לביטול עילת הסבירות והפגיעה המוחשית הצפויה ברפואה הציבורית ובבריאות הציבור בישראל", נמסר מהארגון.

עוד נמסר, כי לפי חוות הדעת של היועצת המשפטית של הארגון, עו"ד סיגל פעיל, צמצום עילת הסבירות "תפגע בזכויות המתמחים/ות, הן כפרטים והן בהיותם כחלק מהעבודה המאורגנת וכמו כן, היא עלולה לפגוע במישרין ובעקיפין בזכויות הרופאים/ות המתמחים/ות ולמעשה בכלל ציבור הרופאים/ות והחולים/ות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully