וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה בוערת": פעילי מחאה נגד המהפכה המשפטית חסמו את כביש 4 בגדרות

17.7.2023 / 10:31

הפעילים חסמו את הכביש לתנועה לכיוון צפון, ואזקו את עצמם בגדרות שהציבו על הכביש. "רגע לפני שהממשלה העבריינית ממוטטת את עמודי התווך של ישראל החופשית, יצאנו להגן בגופנו על הדמוקרטיה", מסרו

חסימת כביש 4 במחאה על המהפכה המשפטית. 17 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חסימת כביש 4 במחאה על המהפכה המשפטית. 17 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פעילי מחאה נגד המהפכה המשפטית חסמו היום (שני) לתנועה את כביש 4 לכיוון צפון, ואזקו את עצמם בגדרות שהציבו על הכביש. בנוסף הפעילים הקימו כתובת אש עם המשפט "המדינה בוערת". לאחר כמה דקות בהן היה חסום, הכביש נפתח מחדש לתנועה.

המפגינים דיווחו על עצורה שנלקחה לתחנת דן בבני ברק לאחר שקשרה עצמה לגדר. מאוחר יותר, היא שוחררה. מהמשטרה נמסר בתגובה לאירועים: "כוח משטרה שהגיע למקום פינה את המוחים. מוחה אחת נעצרה בגין הפרת הסדר במקום והועברה לחקירה".

מטעם הפעילים נמסר: "רגע לפני שהממשלה העבריינית ממוטטת את עמודי התווך של ישראל החופשית, יצאנו להגן בגופנו על הדמוקרטיה. זה הזמן להעיר את כל מי שמבין את חומרת המצב אבל עדיין לא יצא לרחוב. זה הרגע האחרון לשמור על ישראל דמוקרטית וחופשיה".

כביש 4 נחסם לתנועה עם כתובת אש ופעילים שאזקו עצמם לגדרות, 17 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כביש 4 נחסם לתנועה עם כתובת אש ופעילים שאזקו עצמם לגדרות, 17 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מחר יתקיים "יום ההתנגדות" נגד המהפכה המשפטית. היום, שהיה מתוכנן להתקיים ביום שני עבר ליום שלישי. שינוי המועד נעשה בעקבות הערכת מצב והחלטה לייצר רצף של ימי מאבק ופעולות. הארגונים אמרו כי הם קוראים לממשלה לעצור את הרס צה"ל, הפגיעה בכלכלה והקרע בעם.

לאחר שבוע מחאות סוער, ובשיאו של "יום התנגדות" בשבוע שעבר שכלל הפגנות בנתב"ג, מול שגרירות ארה"ב בתל אביב ובקפלן, רבבות מפגינים יצאו בערב שבת למחות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ נגד המהפכה שמקדמת הממשלה - זו השבת ה-28.

לפי הערכות המארגנים, בהפגנה המרכזית בקפלן בתל אביב, השתתפו כ-190 אלף מפגינים, וכ-380 אלף בכל הארץ. בהפגנה נאמו בין היתר שר המשפטים לשעבר מהליכוד דן מרידור, שאמר שזו "הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות מדינת ישראל", העיתונאית אורלי בר לב וכן הופיע הזמר חמי רודנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully