וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות נגד לוין: "רואה בחומרה רבה את אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים"

17.7.2023 / 11:39

נשיאת העליון אישרה את הסיכום עם שר המשפטים, לפיו תיבחן חקיקה שתאפשר להאריך את כהונת נציב תלונות הציבור על השופטים בלי לכנס את הוועדה. בשל סירוב לוין לכנס את הוועדה, טרם אוישו 21 תקנים של שופטים, מספר שיוכפל עד סוף השנה

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023/מובילי כוח קפלן

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות תקפה היום (שני) את שר המשפטים יריב לוין ואמרה כי היא "רואה בחומרה רבה את העובדה שעד היום טרם התכנסה הוועדה לבחירת שופטים". את הדברים אמרה בתגובה לפרסום ב"כאן רשת ב'", לפיו סיכמה עם לוין על קידום חוק שיאפשר להאריך את כהונת נציב תלונות הציבור על השופטים בלי לכנס את הוועדה.

בהודעתה, אישרה למעשה את הפרסום. "בפגישה משותפת עם נציב התלונות ושר המשפטים לפני כמה ימים התריע הנציב, שפורש בנובמבר, על כך שעל פי החוק הקיים לא ניתן להאריך את כהונתו, וכי ללא כינוס של הוועדה לבחירת שופטים, לא ניתן יהיה למנות נציב אחר", מסרה. "בפגישה נבחנה האפשרות להאריך לתקופת ביניים קצרה את כהונתו, כדי שלא ייווצר מצב שבו אין כתובת לתלונות הציבור על השופטים".

חנוכת בית משפט בקצרין, בו השתתפו שר המשפטים יריב לוין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. 1 ביוני 2023. אלי אשכנזי
החלטה משותפת. חיות ולוין/אלי אשכנזי

בתוך כך, הרשות השופטת מסרה לבקשת וואלה נתונים עדכניים לגבי החוסרים בתקנים במערכת המשפט. נכון לחודש זה, ישנם 21 תקנים של שופטים ורשמים בערכאות השונות שטרם אוישו. עד לסוף השנה צפויים לפרוש 22 שופטים ורשמים בכירים נוספים, וכן יש צורך לאייש 11 תקנים חדשים שהתקבלו במסגרת הסיכום התקציבי, כך שיהיה צורך לאייש 54 תקנים.

נכון לסוף דצמבר, ישנם 799 שופטים במדינת ישראל ו-73 רשמים. בשנת 2024 צפויים לפרוש 18 שופטים ורשמים, וכן יש לאייש 41 תקנים חדשים שהתקבלו במסגרת הסיכום התקציבי, סך הכול 59 תקנים.

בשבוע שעבר, נבחר חבר הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית כנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, ברוב של 86 קולות, כולל של ח"כים מהאופוזיציה. קרויזר היה המועמד היחיד מהקואליציה. אולם, למרות השלמת הרכב הוועדה, לוין מסרב לכנס אותה בטענה כי היא אינה מאוזנת, כך שאין ביכולתה למנות שופטים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully