וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד טיב טעם: לא מחזירה כסף על מוצרים שנקנו במחיר גבוה ממה שצוין

בבקשה לאישור התביעה שהוגשה נגד הרשת נטען כי היא נוהגת שלא להחזיר כסף לצרכנים שמחזירים מוצרים לקופה - בניגוד לחוק הגנת הצרכן. בטיב טעם הודו שמדובר במדיניות סדורה וטענו: "תקנות הגנת הצרכן לא חלות על מוצרי מזון"

בווידאו: חגיגות דצמבר בטיב טעם/עריכה: דן בוגוסלבסקי

מה קורה כשצרכן רוכש מוצר ברשת מזון ומגלה שהמחיר של המוצר יקר יותר מהתווית שמודבקת עליו? האם הוא זכאי לקבל החזר כספי, או שובר לקניה באותה רשת מזון? סיפור חדש שהגיע לוואלה! ומערב בתוכו סוגיות משפטיות ומעולם הצרכנות - מעלה סוגיה מעניינת שהגיעה עד לבית משפט השלום בתל אביב.

אין צרכן שלא קנה ברשת מזון ולא יצא לפחות לפחות פעם אחת לבטל את הרכישה בקופה. בהמשך לבדיקת וואלה! בעניין התייחסות הרשתות למקרה בו צרכן מבקש להחזיר שישיית מים מינרליים או פחית שימורים בטרם יצא מהסניף, שם התגלה כי רובן המוחלט של רשתות המזון מחזירות את הכסף ללקוחותיהן באמצעי בו שילם - בדקנו את מדיניותן של הרשתות הגדולות.

טיב טעם מבחוץ. שרון בוקוב
סניף טיב טעם, תמונת ארכיון/שרון בוקוב

ב"יוחננוף" הבהירו: "הצרכן מקבל את הכסף באמצעי ששילם. אם שילם במזומן מקבל מזומן. אם שילם בכרטיס אשראי מקבל זיכוי לכרטיס האשראי".

ב"שופרסל" מסרו: "כמובן שמבטלים את העסקה לפי אמצעי התשלום. כלומר - אם שולם במזומן מחזירים במזומן, אם שולם בכרטיס אשראי מבצעים זיכוי של ביטול העסקה".

ב"רמי לוי" השיבו לפניית וואלה!: "הרשת פועלת בהתאם לתקנות ביטול עסקה בחוק הגנת הצרכן ועפ"י רוב גם חורגת מהדרוש ומאפשרת החזרת מוצרים פסידים נגד החזרת תשלום. כל מקרה לגופו".

לעומת זאת, ביחס ל"טיב טעם" הדברים נראים אחרת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

תובענה ייצוגית נגד "טיב טעם"

הסוגיה הזו הגיעה עד לפתחו של בית משפט השלום בתל אביב בעקבות בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד רשת טיב טעם, שהוגשה על ידי עו"ד לירז סבן.

מהבקשה עולה כי המבקש רכש שני בקבוקי יין במחיר של 120 שקלים במבצע. אלא שבקופה הוא גילה שהוא שילם סכום גבוה יותר. כשהלין על המחיר, אחראי המשמרת החזיר לו תשובה שאכן יש מבצע, אך הוא לא חל על הבקבוקים שרכש. הצרכן ביקש להחזיר את הבקבוקים ולקבל החזר כספי. טיב טעם לקחה את בקבוקי היין החזירה אותם למדף וסירבה להחזיר את התשלום. במקום זאת, העבירה לו שובר זיכוי שתקף לשנתיים לקנייה ברשת.

כוס יין אדום. ShutterStock
כוס יין אדום/ShutterStock

ומה השיבו ברשת טיב טעם לבית המשפט? ברשת המזון הודו שמדובר במדיניות סדורה בה הצרכנים לא מקבלים את כספם חזרה. הרשת הסבירה שתקנות הגנת הצרכן לא חלות על מוצרי מזון, וכי הסיבה לכך היא הרצון של המחוקק לשמור על מוצרי המזון שיישמרו בתנאים נאותים.

עוד הודתה הרשת כי תכלית זו לא מתקיימת כאשר מדובר בביטול רכישה בתוך הסניף במעמד הקנייה, ואילו אותם בקבוקי יין היו נרכשים באינטרנט ושוכבים שבועיים בבית, אזי היא היתה מחזירה את הכסף חזרה במקרה של ביטול.

הרשת טענה בבית המשפט כי אין מקום ליצור דין אחיד לרכישה בסניף ורכישה באינטרנט, ולכן לצרכן אין זכות לקבל את כספו גם במקרה בו העסקה מבוטלת בקופה, וגם אם תכלית התקנות לא מתקיימות. פניות וואלה! לרשת בנושא זה לא זכו למענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully