וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל סירבה להצטרף להודעה אמריקנית נגד חקיקה אנטי-להט"בית בהונגריה

16.7.2023 / 13:19

ארה"ב ו-37 מדינות דמוקרטיות נוספות במערב הצטרפו להודעה שמותחת ביקורת על המהלכים שמקדם ר"מ הונגריה אורבן נגד קהילת הלהט"ב. גם פולין סירבה להצטרף להודעה. בכירים במשרד החוץ אמרו כי לא רצו לקחת חלק בהתקפה נגד הונגריה, שבאופן קבוע חוסמת מהלכים נגד ישראל

בווידאו: הונגריה העבירה חוק האוסר על להט"בים לאמץ ילדים/צילום: רויטרס

ישראל סירבה להצטרף להודעה אמריקנית עליה חתמו כ-40 מדינות מערביות ושמתחה ביקורת על חקיקה שמקדם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן נגד קהילת הלהט"ב, כך אמרו היום (ראשון) בכירים במשרד החוץ.

למה זה חשוב

  • ההחלטה לא להצטרף להודעה האמריקנית כדי להימנע ממתיחת ביקורת פומבית נגד ממשלת אורבן מציבה את ישראל מחוץ למחנה המדינות המערביות הליברליות.
  • המהלך הוא עדות נוספת לקרבה המדינית ולברית האינטרסים בין ממשלת נתניהו לממשלה הלא-ליברלית בהונגריה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, 19 בפברואר 2019. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואורבן, 2019/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במוקד החדשות

  • ממשלת הונגריה קידמה בחודשים האחרונים חקיקה נגד קהילת הלהט"ב כגון איסור על אימוץ ילדים ע"י זוגות חד-מיניים, הטלת מגבלות על מכירה או אספקה של חומרים חינוכיים וספרות בנושא קהילת הלהט"ב לקטינים ואיסור על העברת שיעורי חינוך מיני בבתי ספר ע"י ארגונים לא ממשלתיים.
  • בשבוע שעבר הטילה ממשלת הונגריה קנס של 36 אלף דולר בעל חנות ספרים שהציג בחנותו ספר קומיקס שכלל סיפור אהבה בין בני זוג מאותו מין.

מאחורי הקלעים

  • לקראת מצעד הגאווה שהתקיים בבודפשט בסוף השבוע יזם משרד החוץ האמריקני פרסום הודעה משותפת של מדינות המערב שתביע תמיכה בקהילת הלהט"ב בהונגריה ותמתח ביקורת על הצעדים של ממשלת אורבן.
  • בכירים במשרד החוץ ציינו כי משרד החוץ האמריקני פנה גם לישראל וביקש שתצטרף להודעה. התשובה מירושלים היתה שלילית. "לא רצינו לקחת חלק בהתקפה נגד ממשלת הונגריה", אמר בכיר במשרד החוץ.
  • ישראל הייתה המדינה המערבית היחידה כמעט שסירבה להצטרף להודעה. מדינה נוספת שלא חתמה על ההודעה הייתה פולין - שגם בה ננקטים צעדים נגד קהילת הלהט"ב. כל שאר המדינות החברות באיחוד האירופי חתמו על ההודעה.
מצעד הגאווה, ירושלים, 1 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד הגאווה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

בין השורות

  • הסיבה המרכזית לכך שישראל לא רצתה לקחת חלק בהודעה הביקורתית נגד ממשלת הונגריה הוא החשש לפגיעה בסיוע המדיני שהונגריה נותנת לישראל בתוך האיחוד האירופי.
  • ההונגרים חוסמים באופן קבוע בשנים האחרונות מהלכים נגד ישראל באיחוד האירופי, להם נחוץ קונצנזוס בקרב כל 27 המדינות החברות בארגון.

מה הם אומרים

  • "לרגל פסטיבל הגאווה בבודפשט אנחנו מביעים תמיכה מלאה בקהילת הלהט"ב בהונגריה ובזכותם לשוויון, היעדר אפליה וחופש ביטוי", נמסר בהודעה שפרסמו השגרירויות של 38 מדינות מערביות בבודפשט. "אנחנו דוחים כל מעשה אלימות, שיח שנאה, הטרדות או אפליה על בססי נטיה מינית או מגדר".
  • עוד נמסר בהודעה המשותפת: "בהקשר זה אנחנו מודאגים מחקיקה ומהתבטאויות מצד פוליטיקאים, כולל בהונגריה, שעומדות בסתירה לעקרונות של אי-אפליה, חוק זכויות האדם הבינלאומי וכבוד האדם, ושתורמות לסטיגמות נגד קהילת הלהט"ב. מנהיגים וממשלות - כאן ובמקומות אחרים - צריכות לכבד ולהגן על זכויות קהילת הלהט"ב ולבטל חוקים ומדיניות מפלה".

הצד השני

  • גורמים במשרד החוץ בירושלים אמרו: "ישראל בחרה שלא להצטרף להודעה שתקפה את ממשלת הונגריה והיו מדינות אירופיות נוספות שלא הצטרפו". המדינה היחידה באיחוד האירופי שלא הצטרפה הייתה פולין.
  • שגרירות ישראל בהונגריה הוציאה הודעה עצמאית בנושא הלהט"ב בהונגריה. "אנו עומדים בסולידריות עם קהילת הלהט"ב (...) אנו זוכרים שהמאבק לשוויון זכויות מלא עבור קהילת הלהט"ב לא הסתיים", נכתב בציוץ בחשבון הטוויטר של שגרירות ישראל.
  • עוד נכתב בציוץ: "אנו דוחים כל צורה של אלימות, אפליה וחוסר סובלנות כלפי קהילת הלהט"ב. אנו גאים בקהילת הלהט"ב הפורחת של ישראל שתומכת בקהילה בהונגריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully