וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה לישראל: אל "תלבינו" משתפי פעולה עם הנאצים"

27.6.2023 / 18:42

משרד החוץ הרוסי זימן את הממונה על שגרירות ישראל במוסקבה כדי למחות על דברי שגריר ישראל בקייב שאמר כי אין לקשור בין תמיכה ישראל באוקראינה לבין שיתוף פעולה בין אוקראינים לנאצים בשואה. ישראל דחתה את הביקורת הרוסית

בוידאו: פוטין: "נגן על עמנו ועל המדינה שלנו מכל איום, לרבות בגידה מבפנים"/רויטרס

משרד החוץ הרוסי זימן היום (שלישי) את הממונה על שגרירות ישראל במוסקבה לשיחה, בעקבות דבריו של השגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי. זאת, לאחר ברודסקי טען שלא צריך ליצור קשר בין התמיכה הישראלית באוקראינה כיום, לבין שיתוף הפעולה בין אוקראינים לבין הנאצים במהלך השואה. "אסור להלבין משתפי פעולה עם הנאצים", אמרו אנשי משרד החוץ הרוסי לדיפלומט הישראלי.

"רוסיה וישראל עבדו קשה יחדיו כדי להדוף נסיונות להאדיר משתפי פעולה עם הנאצים", נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי. "צריך להמשיך במאמצים המשותפים לצאת נגד גורמים שמנסים לעודד רגשות אנטי-רוסיים באמצעות האדרת פושעי מלחמה שלכלכו את ידיהם בדם של מאות אלפי חפים מפשע כולל יהודים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לאומה, 26 ביוני 2023. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לאומה, 26 ביוני 2023/רויטרס

מוקדם יותר החודש, אמר פוטין בנאום בפורום הכלכלי השנתי בעיר סנט פטרסבורג, כי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אינו יהודי. "יש לי הרבה חברים יהודים, עוד מילדות. הם אומרים שזלנסקי לא יהודי", אמר תחילה פוטין, והוסיף וכינה את זלנסקי "בושה לעם היהודי". "זו לא בדיחה, זו לא אירוניה. היום הגיבורים של אוקראינה הם ניאו-נאצים, ירושלים של היטלר. מיליון וחצי מנרצחי השואה נרצחו באוקראינה על ידי הלאומנים האוקראינים", אמר פוטין בנאומו.

ביום שישי האחרון שיגרה ישראל מסר פומבי חריג בחריפותו לרוסיה ודחתה את טענות הקרמלין כי היא מתעלמת משיתוף הפעולה שהתקיים בזמן השואה בין לאומנים אוקראינים לבין הנאצים. "אין כל שינוי במדיניות ישראל שדוחה ומתנגדת באופן מוחלט להאדרת פושעים ששיתפו פעולה עם הנאצים ברצח יהודים", מסר דובר משרד החוץ ליאור חייט בציוץ שפרסם בטוויטר, "שום גורם לא יטיף למדינת ישראל, למשרד החוץ הישראלי ולשליחיו על חשיבות שימור זכרון השואה והמלחמה בסילוף ההיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully