וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שעדכן את הממשל האמריקני: נתניהו יבקר בסין

27.6.2023 / 13:38

על רקע עיכוב הזמנתו של ראש הממשלה לבית הלבן, נתניהו עדכן את הממשל האמריקני כי יבקר בסין בפעם הרביעית, והבהיר להם כי אין תחליף לברית בין ישראל לארה"ב. פקיד ישראלי בכיר אמר כי מועד הביקור טרם נקבע, וכי הפגישה היא "משהו שגרתי, ולא איתות מדיני לאף אחד"

בווידאו: ביידן ושי שוחחו לראשונה בטלפון/צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שלישי) כי נפגש עם חברי קונגרס אמריקנים ועידכן אותם על כך שהוא הוזמן לביקור בסין. הביקור המיועד יהיה ביקורו הרביעי של ראש הממשלה נתניהו בסין, והממשל האמריקני עודכן על כך לפני חודש.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הבהיר לחברי הקונגרס בפגישתם כי "שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ארצות הברית וישראל נמצא בשיא של כל הזמנים, והדגיש כי ארה"ב תמיד תהיה בעלת הברית החיונית של ישראל, שאין לה תחליף".

פקיד ישראלי בכיר אמר לוואלה! כי ממשלת סין הביעה לאחרונה את רצונה לארח את ראש הממשלה נתניהו בבייג'ינג במסגרת המפגש השנתי של ועדת החדשנות ישראל-סין שמתקיים מאז 2014. המפגש בשנה שעברה התקיים באופן מקוון בגלל מצב הקורונה בסין ומי שהוביל אותו מהצד הישראלי היה שר החוץ דאז יאיר לפיד מול סגן נשיא סין.

הפקיד הבכיר ציין כי טרם התקיים שיח ספציפי עם הסינים על מועד אפשרי למפגש. "זה משהו שגרתי ולא איתות מדיני לאף אחד. כפי שראש הממשלה הבהיר היום - אין תחליף לברית בין ישראל לבין ארה"ב", אמר הפקיד הבכיר.

בנימין נתניהו. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

למה זה חשוב

  • היחסים בין ארה"ב לבין סין מתוחים מאוד. גם ממשל ביידן, ועוד יותר מכך חברי הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, רואים בסין את האיום המרכזי על ארה"ב.
sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

התמונה הגדולה

  • לשכת נתניהו הודיעה על הנסיעה המתוכננת לסין בזמן בו נתניהו עדיין לא הוזמן לפגישה עם הנשיא ביידן בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully