וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ישגר בשבוע הבא שליח לשיחות בירושלים

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 19:01

ראש לשכתו של אורבן, גרגלי גוליאש, צפוי להיפגש עם נתניהו ואחרים. בנאום בשבוע שעבר שיגר אורבן מסר תמיכה בהפיכה המשפטית: "גם בישראל השמאל הפרוגרסיבי לא מכיר בעובדות. יש לי חדשות טובות לנתניהו - ככל שהליברלים קולניים יותר, כך הם יאבדו פופולריות מהר יותר"

מפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ויקטור אורבן, 2019/צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ישגר בשבוע הבא לישראל שליח מיוחד לשיחות עם הממשלה החדשה. לפי שני מקורות ישראלים השליח הוא ראש לשכתו של אורבן והשר במשרד ראש הממשלה גרגלי גוליאש.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, 19 בפברואר 2019. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישה בין ראש הממשלה נתניהו לויקטור אורבן, 19 בפברואר 2019/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

למה זה חשוב:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בין השורות:

  • זה יהיה הביקור הראשון של בכיר בממשלת הונגריה בירושלים מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל. הממשלה הקודמת ציננה את היחסים עם הונגריה בצורה משמעותית, אחרי שנים ארוכות בהן נתניהו כראש ממשלה קיים מערכת יחסים הדוקה ביותר עם אורבן.
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בטקס השבעת הממשלה בפרלמנט בבודפשט, 16 במאי 2022. רויטרס
נתניהו קיים מערכת יחסים הדוקה ביותר עם אורבן/רויטרס

במוקד החדשות:

  • המקורות הישראלים ציינו כי גוליאש יגיע לישראל בתחילת השבוע הבא. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם בכירים ישראלים נוספים.
  • ביום שני הבא, ה-15 במאי, שליחו של אורבן ינאם בפני המועצה הישראלית ליחסי חוץ - גוף של אקדמאים, דיפלומטים לשעבר ובכירים לשעבר בממשלה.
  • מקור שמעורה בנושא אמר ששגרירות הונגריה היא שפנתה למועצה והציעה לקיים את האירוע. הכותרת של הנאום הינה: "הונגריה: לגיטימציה דמוקרטית ואינטרס לאומי בזמן מלחמה באירופה".
  • מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה אורבן הינו המנהיג היחיד באיחוד האירופי שמסתייג מהמדיניות התקיפה כלפי רוסיה ואף בלם חלק מהנסיונות להטיל סנקציות על מוסקבה.
  • בנאום בכנס שמרני בבודפשט ביום חמישי שעבר אמר אורבן כי בישראל הכוחות השמרנים ניצחו ושיגר מסר תמיכה בהפיכה המשפטית. "אני רואה שגם שם (בישראל) השמאל הפרוגרסיבי לא מכיר בעובדות. אבל יש לי חדשות טובות לראש הממשלה נתניהו - ככל שהליברלים יהיו קולניים יותר, כך הם יאבדו פופולריות מהר יותר. אני אומר זאת מנסיון", הדגיש אורבן.
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן לאחר ההכרזה על התוצאות החלקיות של הבחירות לפרלמנט בבודפשט, 3 באפריל 2022. רויטרס
נחשב למוקצה במדינות רבות, על רקע מדיניות ממשלתו לצמצום הדמוקרטיה/רויטרס

תזכורת:

  • בסוף ינואר, כחודש אחרי השבעת הממשלה, ביקר בבודפשט בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו ונאם בכנס במכללה בעלת קשרים למפלגת השלטון של אורבן.
  • במהלך הביקור נפגש יאיר נתניהו עם אורבן במהלך תדרוך רקע סגור שקיים ראש הממשלה ההונגרי עם כמה אנשי תקשורת שהשתתפו בכנס.
  • כמה מנאמניו של נתניהו ובהם חלק ממארגני ההפגנות בעד ההפיכה המשפטית ביקרו גם הם בשבועות האחרונים בהונגריה ונפגשו עם אורבן.

התמונה הגדולה:

מה הם אומרים:

  • מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully