וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אימא היא אישה, אבא הוא גבר": הונגריה אוסרת על להט"בים לאמץ ילדים

16.12.2020 / 13:34

המפלגה של אורבן העבירה תיקון בחוקה, המגדיר את המשפחה על פי ערכי "המסורת". ראש הממשלה הלאומני החריף את הרטוריקה שלו נגד הקהילה ונגד מהגרים בשנים האחרונות, כשמולו ניצבת לראשונה אופוזיציה מאוחדת. "יום שחור לקהילה ולזכויות אדם"

בווידאו: שר החוץ של גרמניה מתייחס למו"מ להעברת תקציב לאיחוד/צילום: רויטרס

הונגריה שינתה אתמול (שלישי) את ההגדרה הרשמית למשפחה בחוקת המדינה, כך שלמעשה נאסר על זוגות בין אותו המין לאמץ ילדים בהמשך למדיניות השמרנית של מפלגת השלטון. ממשלתו של ויקטור אורבן פנתה לנתיב שמרני ואנטי-להט"בי יותר מאז שהמפלגה ניצחה בפעם השלישית ברציפות ובפער גדול בבחירות של 2018.

אורבן, שעומד לראשונה מול אופוזיציה מאוחדת, החריף בשנים האחרונות את האידיאולוגיה השמרנית שלו, הכוללת התבטאויות נגד מהגרים ומוסלמים שלדבריו מסכנים את זהותה של אירופה. החוקה קובעת מעתה כי משפחה היא כזו "המבוססת על נישואים ועל יחסי הורים-ילדים. האימא היא אישה, האבא הוא גבר". היא גם קובעת שעל ההורים לגדל את ילדיהם ברוח שמרנית נוצרית.

הונגריה מעולם לא אפשרה נישואים חד-מיניים, אך היא עדיין מכירה בנישואים אזרחיים. זוגות הומואים ולסביות יכלו לאמץ עד היום ילדים אם אחד מהם הגיש בקשה בתור אדם יחיד. על אף שיש כמה החרגות, שרת המשפטים, ג'ודית' ורגה, כתבה כי "החוק המרכזי הוא שרק זוגות נשואים יכולים לאמץ ילד, גבר ואישה שהם נשואים".

רווקים יידרשו עתה להגיש בקשה למשרד לענייני משפחה, שבראשו עומדת קטלין נובאק האולטרה-שמרנית, המקדמת את מודל המשפחה המסורתית. "אל תאמינו לכך שאנחנו הנשים צריכות להתחרות ללא הפסקה עם גברים", אמרה בסרטון שפרסמה ביום שני. "אל תאמינו לכל שבכל רגע נתון אנחנו צריכות למדוד ולהחזיק באותן משרות ומשכורות גבוהות כמוהם".

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן בתום פסגת האיחוד האירופאי בבריסל, בלגיה 11 בדצמבר 2020. AP
שולט ללא מצרים. אורבן/AP

החקיקה שעברה היא המשך לחוק שהתקבל מוקדם יותר השנה ואסר על שינוי הזהות המגדרית במסמכים רשמיים וקרבות אידיאולוגיות על ספרי ילדים המתייחסים בצורה חיובית לגיוון מיני.

ארגוני זכויות אדם גינו את החוק החדש וקראו למנהיגי אירופה למחות עליו. "זהו יום שחור לקהילת הלהט"ב של הונגריה ויום שחור לזכויות אדם", אמר דייוויד ויג, מנהל ארגון אמנסטי בהונגריה.

מייסן דייוויס, מנכ"ל ארגון "טרנסג'נדר אירופה", אמר כי על נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין לבחון אפשרות להעניש את הונגריה. הונגריה ופולין, שגם היא מנהלת קמפיין אנטי-להט"בי הכולל "אזורים חופשיים מלהט"בים,, הצליחו לחמוק בשבוע שעבר מהאפשרות לאבד את תקצוב האיחוד האירופי, אחרי שסעיף שלטון החוק שהותנה בו בתחילה הוחלש.

"אנחנו מודאגים מאוד מהבריאות ומהבטיחות של ילדים ומבוגרים טרנסים בהונגריה באווירה כזו עוינת", אמר דיוויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully