וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בהונגריה השווה את סורוס להיטלר, הארגונים היהודיים קוראים להדיחו

29.11.2020 / 14:39

נציב התרבות בממשלה הלאומנית של אורבן אמר כי המיליארדר היהודי, יליד המדינה שסומן על ידי הימין בעולם, הפך את אירופה ל"תא גזים" בשל תמיכתו במטרות ליברליות. בקהילה היהודית ובאופוזיציה קוראים לפטר אותו. "אין לאדם כמוהו מקום בחיים הציבוריים בשום מקום"

בווידאו: שר החוץ של גרמניה מתייחס למו"מ להעברת תקציב לאיחוד/צילום: רויטרס

ארגונים יהודיים בהונגריה ומפלגת אופוזיציה מרכזית קראו היום (ראשון) לראש הממשלה ויקטור אורבן להדיח את נציב התרבות הממשלתי, אחרי שזה השווה את המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס למנהיג הנאצי אדולף היטלר.

אורבן וממשלתו הלאומנית סימנו לפני שנים רבות את סורוס, יליד הונגריה שהיגר ממנה אחרי מלחמת העולם השנייה, כחלק מהקמפיין שלהם נגד ההגירה. אורבן מאשים את האיחוד האירופי בניסיון לכפות על הונגריה לקלוט מהגרים תחת השפעתו של סורוס, המתגורר בארצות הברית ומהווה מטרה לגורמי ימין בעולם - כולל בישראל.

במאמר דעה שפרסם אתמול, כתב הנציב שילרד דמטר, שמנהל גם מוזיאון במימון המדינה, כי סורוס הוא "הפיהרר הליברלי" וכי אירופה היא "תא הגזים" של סורוס,המזרים אליה "גז רעיל" מארגונו "החברה הפתוחה".

בתגובה, ארגונים יהודיים כמו קהילות יהודי הונגריה קראו לדבריו "בלתי נסלחים" ו"פרובוקציה דוחה". "הקואליציה הדמוקרטית", מפלגת השמאל הגדולה במדינה, קראה לפיטוריו המיידים. "לאדם כמוהו אין מקום בחיים הציבוריים, לא רק במדינה אירופית אלא בכל מקום בעולם".

המיליארדר ג'ורג' סורוס נואם בטקס בווינה, אוסטריה, 21 ביוני 2019. רויטרס
נמלט מהונגריה אחרי מלחמת העולם השנייה. סורוס/רויטרס

בממשלה טרם הגיבו לפניות בנושא על עמדותיו של דמטר. הוא התייחס גם למחלוקת של פולין ושל הונגריה עם האיחוד האירופי, וטען כי הפולנים וההונגרים הם "היהודים החדשים" שסומנו על ידי הליברלים הרוצים לסלק אותם מהגוש.

פולין והונגריה אמרו כי הן יחסמו את אישורו של תקציב חדש של האיחוד האירופי ושל חבילת פיצויים לשיקום ממגיפת הקורונה אם אלו יותנו בשמירה על שלטון החוק.

שגרירות ישראל בהונגריה כתבה בטוויטר כי היא דוחה על הסף את "השימוש וניצול בזיכרון השואה לצורך כל מטרה שהיא. אין מקום לקשור בין הפשעים הנוראיים ביותר בהיסטוריה האנושית, או המבצעים שלהם, לדיון עכשווי, לא חשוב כמה חשוב הוא".

אורבן, שתחת שלטונו בן העשור נשחקו הנורמות הדמוקרטיות באופן דרמטי, מנהל מאבק ממושך בסורוס, שמממן ארגונים ומוסדות ליברליים בהונגריה. בשנה שעברה, האוניברסיטה האירופית המרכזית, שנוסדה על ידיו, אולצה להפסיק את פעילותה במדינה והיא העבירה את רובה לווינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully