וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל החום באירופה: האקרופוליס ביוון נסגר, באיטליה נערכים ליותר מ-40 מעלות

15.7.2023 / 0:02

בצפון איטליה, פועל בשנות ה-40 לחייו התמוטט ומת מגל החום, המכונה "קרברוס". ביוון נערכים להתמודד עם שריפות ברחבי המדינה, לאחר גל שריפות קטלני במדינה מלפני שנתיים. בקיץ שעבר, מ-60 אלף איש מתו ברחבי היבשת - והחשש הוא שהשנה מספר המתים יהיה גבוה עוד יותר

גל חום במדריד, ספרד. יולי 2022/צילום: רויטרס

מזג האוויר הקיצוני באירופה ממשיך לתת את אותותיו, כשבאתונה סגרו את האקרופוליס בפני מבקרים במהלך השעות החמות ביותר של היום - 12:00 עד 17:00 - כדי להגן עליהם מפני גל החום הכבד שאוחז בבירת יוון.

הטמפרטורות באתונה הלוהטת הגיעו ל-40 מעלות או יותר, ויש חשש לשריפות ברחבי יוון, שחוותה גל שריפות קטלני בגל החום הקיצוני של 2021. הטמפרטורות באתונה הגיעו ל-41 מעלות במהלך היום, אך באקרופוליס, המתנשא בראשה של גבעה סלעית, בדרך כלל חם יותר ובפסגה יש מעט צל. המשטרה אמרה כי לפחות תייר אחד פונה באלונקה מאתר התיירות הפופולרי בשל מכת חום.

בימים האחרונים אנשי הצלב האדום היווני נפרסו כדי לספק בקבוקי מים לטפל באלו הסובלים מבחילה וסחרחורת בשל החום. הרשויות המליצו לשתות לפחות שני ליטרים של מים ביום, ולהימנע מקפה ואלכוהול הגורמים להתייבשות.

גל חום ביוון. 15 ביולי 2023. רויטרס
האקרופוליס מתנשא בראשה של גבעה סלעית, ולכן בדרך כלל חם יותר/רויטרס
גל חום באיטליה. 15 ביולי 2023. רויטרס
גל החום "קרברוס" באיטליה - על שם המפלצת מהשאול ביצירה של דנטה/רויטרס

כמו יוון, גם שאר מדינות דרום אירופה חוות חום קיצוני שצפוי לשבור שיאים בשבוע הבא. בקרואטיה, כמה בתים ומכוניות עלו באש בכפר גרבסטיקה שבחופי דלמטיה. גורמים רשמיים אמרו לטלוויזיה הרשמית כי הושגה שליטה על האש בשעות הבוקר של שישי.

באיטליה, פועל בשנות ה-40 לחייו התמוטט מהחום ומת השבוע בצפון המדינה, בעוד שכמה תיירים התעלפו בשל מזג האוויר הלוהט שנובע מגל החום המכונה "קרברוס" - השם שנתן לו השירות המטאורולוגי האיטלקי על שם המפלצת התלת-ראשית שמופיעה בכניסה לשאול ב"תופת" של דנטה.

שיאו של גל החום היה צפוי בשישי, אך חזאים באיטליה הזהירו כי גל החום הבא - המכונה "כארון" על שם המעבורת שמעבירה נשמות לשאול במיתולוגיה היוונית - יביא עמו שוב יותר מ-40 מעלות בשבוע הבא.
מלבד באירופה, גלי חום מורגשים בימים אלו גם בחלקים של ארצות הברית, סין, צפון אפריקה ויפן.

גל יום ביוון. 15 ביולי 2023. רויטרס
אנשי הצלב האדום היווני מחלקים מים לעוברי האורח/רויטרס
גל חום באיטליה. 15 ביולי 2023. רויטרס
שיא החום היה צפוי בשישי, אך חזאים באיטליה הזהירו מגל נוסף בשבוע הבא/רויטרס

גל החום הנוכחי באירופה מתרחש ימים אחרי שחוקרים מצאו כי יותר מ-60 אלף איש מתו ברחבי היבשת במהלך הקיץ שעבר, שהיה החם ביותר אי-פעם באירופה, והחשש הוא שהשנה מספר המתים יהיה גבוה עוד יותר.

מומחים מצביעים על כך שגלי החום הופכים לתכופים ואינטנסיביים יותר, וששינויי האקלים גרמו לכך ששבירת שיאי טמפרטורות הפכה לדבר שבשגרה. מדענים אמרו כי יוני שעבר היה החם ביותר בעולם מאז תחילת המדידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully