וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בחיל האוויר: "אם הסרבנות תפגע בכשירות - מפקד החיל לא ינהג יותר באיפוק"

14.7.2023 / 23:07

ברקע החלטת ששת הטייסים להפסיק את שירות המילואים, גורמים בחיל האוויר מספרים כי בין אנשי המילואים מופנית ביקורת כלפי מפקד החיל: "מצפים ממנו להיות יותר נוקב". עם זאת, אם התופעה תמשיך להתרחב, ברור גם לאנשי המילואים כי בר לא יוכל לתת לכך יד. "גם לו יש קו אדום"

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ברקע החלטת ששת הטייסים להפסיק את שירות המילואים שלהם בעקבות המשך קידום המהפכה המשפטית, גורמים בחיל האוויר סיפרו היום (שישי) כי מפקד החיל תומר בר יקיים בשבוע הבא שיחות עם מפקדי הבסיסים והיחידות כדי להעביר שוב הנחיות כיצד לפעול ברוח התקופה. מטרה נוספת של הביקורים תהיה לחוש את הלך הרוח בטייסות ולהבין אם תתרחב התופעה של אנשי צוות אוויר במילואים שמודיעים על אי הגעה למילואים במחאה על החקיקה.

גורם צבאי במילואים סיפר כי "בשיחות בין אנשי המילואים מופנית ביקורת כלפי מפקד חיל האוויר. מצפים ממנו לעשות יותר - להיות יותר נוקב מול הרמטכ"ל במטרה להעביר מסרים לשר הביטחון ושאר הדרג המדיני. הוא צריך להעביר את התחושות בצורה ברורה". עוד אמר כי "אנשים לא יישבו בחיבוק ידיים כשהחקיקה מתקדמת ומסכנת אותם. החשש האמיתי הוא שמחר יכול ענן שחור לעטוף את כל אנשי צוות האוויר שמתנדבים למשימות מאוד מסוכנות".

גורמים בחיל האוויר סיפרו כי אמנם "אף אחד לא מדבר על זה בחיל בצורה ברורה, אבל לאף אחד אין ספק שגם למפקד חיל האוויר יש קו אדום ואם הוא ירגיש שהמציאות שעשויה להיווצר כתוצאה מסרבנות תפגע בכשירות המבצעית של החיל הוא יתנהל אחרת מהאיפוק שהפגין עד עכשיו".

אלפים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מחוץ לביתו של שר הביטחון גלנט. 7 ביולי 2023. מחאת המילואימניקים, אתר רשמי
הפגנת "מחאת המילואימניקים" מחוץ לביתו של יואב גלנט/אתר רשמי, מחאת המילואימניקים

גורם צבאי במילואים, המצוי בפרטי מחאת הטייסים במילואים, הבהיר כי ההחלטות על פרישה משירות המילואים לא מתקבלות בקונצנזוס. "כל מילואימניק עושה כראות עיניו ולפי מצפונו. ההחלטה של כמה אנשי מילואים שלא להגיע לשירות לא קשורה בצורה ישירה לשיחה שהתקיימה השבוע בבני ברק בין אנשי צוות האוויר, הבקרה והיחידות המיוחדות. אנחנו ממש עוד לא שם".

הגורם אמר כי בשבוע הבא יתקיימו שיחות בהן יחליטו אם לנקוט בצעדים כאלה. "אני לא מרגיש שאנחנו שם. החלטה שכזו היא החלטה של פעם אחת ולכולם ברור שאין ממנה דרך חזרה. אין ספק שככל שתתקדם החקיקה יכול מאוד להיות שיותר אנשי צוות אוויר יצטרפו למחאה ולא יגיעו למילואים".

מחאת ההיי טק, צומת הסירה, הרצליה. 11 ביולי 2023. טיפאני וינר Tiffany Wainer, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית/אתר רשמי, טיפאני וינר Tiffany Wainer

מוקדם יותר היום, הודיעו שישה אנשי צוות אוויר בשירות מילואים פעיל למפקדי הטייסות כי אין בכוונתם להמשיך להתנדב לשירות מילואים כמחאה על המהפכה המשפטית. גורמים בצה"ל אמרו כי הם לא פוסלים את האפשרות שבשבוע הבא, עם התקדמות החקיקה, יצטרפו אנשי צוות אוויר נוספים למחאה ויודיעו על הפסקת הטיסות. גורמי מילואים העריכו כי הצטברות גדולה של פרישת טייסים מוקדם מהצפוי עשויה לפגוע בכושר המבצעי של הטייסות השונות.

ברקע המחאות, בימים האחרונים קיימו מפקדים בחיל האוויר שיחות עם אנשי המילואים והסדיר בטייסות על רוח צה"ל והנחיות מפקד חיל האוויר כיצד להתנהל בימים בהם מתקיימות מחאות והפגנות נגד החקיקה שמובילה הממשלה. לדברי גורמי צבא במילואים, השיחות התקיימו ברוח טובה וחלקן אף התקיימו באופן פרטני "כדי להבין לאן מנשבת הרוח ואם יש כוונה לחלק מהטייסים להיעדר משיחות, אימונים ופעילות בטייסות במסגרת שירות המילואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully