וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק פופוליסטי": בתמיכת משרד הכלכלה - הסוחרים מאיימים להשבית את השווקים

14.7.2023 / 15:53

ביום ראשון צפויה ועדת השרים לחקיקה לאשר את התיקון לחוק "סימון תוצרת חקלאית שאינה ארוזה מראש", שיחייב את הסוחרים לסמן את הסחורה ואת המדינה ממנה הגיעה. לטענת הסוחרים החוק יגרום לנזק כלכלי כבד ויפתח פתח לתביעות. משרד הכלכלה תומך: "מכביד על הסוחרים שלא לצורך"

בווידאו: שריפה גדולה פרצה בשוק הכרמל בתל אביב/צילום: ארז סיקלאי

ביום ראשון הקרוב ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר תיקון לחוק "סימון תוצרת חקלאית שאינה ארוזה מראש", במסגרת החוק להגנת הצרכן. לטענת הסוחרים, מדובר בחוק "פופוליסטי במהותו, שאינו נועד להקל על יוקר המחיה, אלא ליפול על הסוחר הקטן בשווקים", כך במכתב ששלחו בשבוע האחרון ליו"ר ועדת כלכלה.

בתמיכת משרד הכלכלה, יו"ר ועד סוחרי השווקים בישראל, טלי פרידמן קוראת להשבית את השווקים בישראל אם החוק יעבור: "במידה וחוק סימון תוצרת חקלאית יעבור בוועדת שרים, נקרא לכלל הסוחרים בישראל להשבית את השווקים". משרד הכלכלה והתעשייה תומך בעמדת ועד סוחרי השווקים: "השר והמשרד תומכים בעמדת סוחרי שוק מחנה יהודה ושאר השווקים והקמעונאים ברחבי הארץ המתנגדים לחוק המוצע שכאמור מכביד עליהם שלא לצורך".

לטענת הסוחרים, החוק יאלץ אותם לסמן על הסחורה שאינה ארוזה מראש, ולציין את שמה של כל מדינה אשר ממנה הגיעה הסחורה. כמו כן, לא מדובר בצעד שיתעדף תוצרת כחול לבן, והוא יגרום לנטל כלכלי כבד ואף יפתח פתח לתביעות ייצוגיות.

שוק מחנה יהודה, ירושלים.. רון ירקוני יחסי ציבור, אתר רשמי
שוק מחנה יהודה/אתר רשמי, רון ירקוני יחסי ציבור

"אבסורד שחברי כנסת לא הגיעו אלינו לשווקים על מנת לבחון את המהלך בשטח! הם קיבלו החלטה שגויה, נוראית ומנותקת מבלי שאפילו שמעו את קולנו", אמרה יו"ר ועד סוחרי השווקים בישראל, טלי פרידמן. היא הוסיפה כי סוחרי השווקים גיבשו "מגוון רחב של רעיונות אפקטיביים שישימו במרכז הבמה את המוצרים הישראליים ויובילו להגברת מכירתם, כפי שכל אחד ואחת מאיתנו רוצים. נשמח להציגם ולהרחיב על ההשלכות והיישום המידי טרם העלאת החוק".

פרידמן מספרת על דיסוננס גדול בין דעת משרד הכלכלה לוועדת הכלכלה בעניין החוק: "בשיחותי הרבות עם מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב, שזמין וקשוב לנו בכל עת, הבנתי כי משרד הכלכלה והתעשייה בראשות השר ברקת מתנגד להצעת החוק, מאידך בשיחות בין יוזמי החוק לביני הבנתי שהם נחרצים בדעתם ומסרבים להביט על התמונה המלאה, תמונה עגונה ושחורה לעתיד השווקים. כולי תקווה ששר האוצר בצלאל סמוטריץ ימנע את העלאת החוק, אחרת נתנגד לו בכל דרך לגיטימית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פירות וירקות, שוק התקווה ת"א, 16 במאי 2023. ראובן קסטרו
שוק התקווה/ראובן קסטרו

תגובת משרד הכלכלה והתעשייה: "מדובר בחוק מיותר שמנוגד למאמץ הממשלתי להפחית את יוקר המחיה בישראל. החוק מונע יבוא ותחרות ומטיל נטל רגולטורי נוסף על עסקים קטנים ובינוניים וחושף אותם לקנסות כבדים. שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת בתמיכת רה"מ וועדת השרים ליוקר המחייה, מוביל את חקיקת חוק "מה שטוב באירופה טוב בישראל" שנועד לאפשר יבוא חופשי של ישראל על מנת להגדיל את היצע המוצרים הזולים ולכן הוא מתנגד לקידום החוק הנוכחי שמונע את יישום מדיניות הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully