וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן נפגש עם שר החוץ של הוותיקן: "נפגין אפס סובלנות כלפי אלימות נגד נוצרים בישראל"

13.7.2023 / 20:11

במהלך הביקור, שוחחו השניים על הפעילות בין המדינות, בדגש על חשיבות שלומם וביטחונם של המאמינים הנוצרים בישראל - כשברקע עלייה מדאיגה באירועי תקיפה כלפי אנשי דת ומקומות קדושים לנוצרים. בנוסף, הודה כהן על פעילותו החשובה של הוותיקן במלחמה באנטישמיות

בוידאו: מפגינים נוצרים ערבים בסטלה מאריס בחיפה, במחאה על ברסלבים שפקדו בשבועות האחרונים את הכנסיה במקום/יואב איתיאל

שר החוץ, אלי כהן, נפגש היום (חמישי) עם שר החוץ של הוותיקן, הארכיבישוף פול גלאגר. השניים שוחחו על הפעילות בין שתי המדינות, תוך דגש על חשיבות שלומם וביטחונם של המאמינים הנוצרים בישראל. "נפגין אפס סובלנות כלפי מקרי אלימות על רקע שנאה", אמר השר. זהו ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בוותיקן זה 12 שנה.

במהלך השיחה, כהן גינה בתוקף כל אלימות נגד נוצרים, הדגיש כי בישראל ישנו חופש פולחן לכל הדתות, ואמר: "אנחנו מחויבים לשמור על ביטחונם וכבודם וכך נמשיך ונעשה ונפגין אפס סובלנות כלפי מקרי אלימות על רקע שנאה".

השר כהן הודה לוותיקן על פעילותו החשובה במלחמה באנטישמיות וסיועו בקידום נושא השבויים והנעדרים הישראליים. כהן אמר כי "הודיתי לשר החוץ על מחויבותם למלחמה באנטישמיות והזמנתי את הוותיקן לאמץ את הגדרת האנטישמיות הבינלאומית על פי IHRA (כוח המשימה הבין-לאומי להנצחת זכר השואה)".

חלון בחדר הסעודה האחרונה בהר ציון בירושלים ניזוק בידי גבר יהודי, ככל הנראה בעת שהיה תחת השפעת אלכוהול. גדי דהאן, עיבוד תמונה
חלון בחדר הסעודה האחרונה בהר ציון בירושלים ניזוק בידי גבר יהודי, ככל הנראה בעת שהיה תחת השפעת אלכוהול/עיבוד תמונה, גדי דהאן

בנוסף, השניים שוחחו על החשיבות הרבה במלחמה בשינויי האקלים ובאפשרות לשיתוף פעולה ב"דיפלומטיית אקלים" על בסיס הערכים המשותפים בנושא בין ישראל לוותיקן.

בחודשים האחרונים, אירעו מספר אירועי שנאה כלפי מקומות קדושים לנוצרים ואנשי דת. בחודש שעבר, חלון בחדר הסעודה האחרונה בהר ציון בירושלים ניזוק בידי גבר יהודי - ככל הנראה תחת השפעת אלכוהול, שיידה אבן לעבר חלון מהתקופה העות'מאנית באתר הקדוש לנוצרים. במשטרה פתחו בחקירה, ועצרו תושב ירושלים בשנות ה-30 לחייו.

כמו כן, חסידי ברסלב החלו להטריד אנשי דת נוצרים במנזר הכרמליטים בסטלה מאריס שבחיפה, ולפקוד את הכנסייה שבמנזר. החסידים, שמאמינים שבמקום קבור הנביא אלישע, מתלמידיו של אליהו הנביא החליטו לקיים תפילות בדלת הכנסייה ושניים מהם אף נצפו מתפללים בתוך קודש הקודשים שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
השחתת בית הקברות הנוצרי בירושלים. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
השחתת בית הקברות הנוצרי בירושלים/אתר רשמי, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ברקע העלייה באירועי תקיפה וביזוי מבנים ואנשי דתי נוצרים וארמנים בעיר העתיקה בירושלים, התקיים בחודש שעבר כנס בנושא תחת הכותרת: "מדוע יהודים מסוימים יורקים על גויים", שבו השתתפו חוקרים ומרצים שונים מהאוניברסיטאות בעיר. כותרת הכנס גררה ביקורת קשה כלפי המארגנים שנאלצו לשנות את מיקומו ברגע האחרון.

כפי שפורסם בוואלה!, במשרד החוץ, תחת השר כהן, החליטו להחרים את הכנס ולא להשתתף בו, בהחלטה חריגה מאוד. זאת לאור העובדה שמשרד החוץ הוא הגורם המרכזי שאחראי על היחסים עם העולם הנוצרי ועל הקשרים עם הכנסיות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully