וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באיטליה: שופטים זיכו מהטרדה מינית כי היא נמשכה "רק" 10 שניות

בת 17 מתיכון ברומא התלוננה שאיש תחזוקה בן 66 הוריד את מכנסיה ונגע בה מאחור בעת שעלתה במדרגות, אך השופטים קבעו כי זו לא הטרדה משום שהיא נמשכה זמן קצר. הפסיקה עוררה זעם בקרב צעירים, שפרסמו סרטונים המדמים הטרדות מיניות שנמשכות "רק" 10 שניות

סרטון של גולשת באיטליה המדגים כיצד מרגישה הטרדה מינית במשך עשר שניות. אינסטגרם, צילום מסך
70% מהנשים האיטלקיות שסבלו מהטרדות לא דיווחו עליהן/צילום מסך, אינסטגרם

בית משפט באיטליה זיכה איש תחזוקה בתיכון מהטרדה מינית של נערה רק כי היא "לא נמשכה מספיק זמן". הפסיקה השנויה במחלוקת עוררה זעם רב בקרב צעירים במדינה, שהביעו את תסכולם ברשתות החברתיות.

המקרה התרחש באפריל 2022 בתיכון ברומא, כשתלמידה, שהייתה בת 17, עלתה עם חברה במדרגות לשיעור, ולפתע חשה שמכנסיה מופשלים ויד נגעה בישבנה ותפסה בתחתונים שלה. "אהובה, את יודעת שאני צוחק", אמרה לה איש התחזוקה כשהיא הסתובבה לעברו. אחרי התקרית, היא הגישה תלונה למשטרה נגד אנטוניו אבולה, בן 66. הוא הודה שנגע בתלמידה ללא הסכמתה, אך טען שזו הייתה בדיחה.

התביעה ברומא ביקש לגזור עליו עונש של שלוש וחצי שנות מאסר, אך השבוע הוא זוכה מאשמת תקיפה מינית. לטענת השופטים, מה שקרה "אינו מהווה פשע" מכיוון שהוא נמשך פחות מעשר שניות. השופטים נימקו את החלטתם בכך שאיש התחזוקה מישש את הנערה רק לזמן קצר, וביצע "תמרון מביך ללא תאווה מינית".

הנערה זעמה על החלטת בית המשפט. "השופטים קבעו שהוא צחק? ובכן, זו לא הייתה בדיחה מבחינתי", אמרה לעיתון "קוריירה דלה סרה". "איש התחזוקה עלה מאחור בלי לומר דבר. הוא הניח את ידיו על המכנסיים שלי ובתוך התחתונים שלי. הוא מישש את התחתונים שלי. אחר כך, הוא משך אותי למעלה - ופגע בחלקים הפרטיים שלי. בשבילי זו לא בדיחה. איש זקן לא צריך 'לצחוק' ככה עם נערה". לדבריה, "השניות הספורות האלו הספיקו שאיש התחזוקה יגרום לי להרגיש את ידיו עליי".

חלק הסרטונים שהועלו לרשת במחאה על הפסיקה

מאז פסק הדין, הביטוי palpata breve - מישוש קצר - נפוץ באינסטגרם ובטיקטוק באיטליה, יחד עם ההאשטאג #10secondi (עשר שניות). בעקבות סרטון שפרסם כוכב הסדרה "הלוטוס הלבן" פאולו קמילי, שבו הביט למצלמה בשתיקה ונגע באיבריו האינטימיים במשך עשרות שניות כדי להדגים את הפסיקה האבסורדית, אלפי אנשים נוספים הלכו אחריו. אחד הסרטונים שותף מחדש על ידי קיארה פראני, משפיענית הרשת המפורסמת ביותר באיטליה שאחריה עוקבים 29.4 מיליון משתמשים באינסטגרם.

@theconiugi Sotto i 10 secondi la passi liscia… menomale… MA STIAMO SCHERZANDO?????? #10secondi #leggeitaliana #fakesituation #prank #positivity ♬ suono originale - The Coniugi

משפיען רשת נוסף, פרנצ'סקו צ'יקונטי, כתב בטיקטוק: "מי מחליט שעשר שניות זה לא הרבה זמן? מי סופר את השניות בזמן שמטרידים אותך?. לגברים אין זכות לגעת בגוף של נשים, אפילו לא לשנייה - שלא לדבר על חמש או עשר". הוא המשיך וכתב שהחלטת השופטים לזכות את איש התחזוקה מראה עד כמה הטרדה מינית היא חלק מהנורמה בחברה האיטלקית.

הנערה שהגישה את התלונה אמרה כי היא מרגישה נבגדת כפליים - פעם אחת על ידי התיכון שלה ופעם נוספת על ידי מערכת המשפט. "אני מתחיל לחשוב שטעיתי כשבטחתי במוסדות. זה לא צדק", אמרה. היא הביעה חשש שפסיקת השופטים תרתיע נערות ונשים אחרות מלהתלונן במקרים דומים.

על פי נתוני הסוכנות לזכויות יסוד של האיחוד האירופי, 70% מהנשים האיטלקיות שסבלו מהטרדות בין 2016 ל-2021 לא דיווחו על כך. "הן ירגישו שדיווח על תקיפה פשוט לא שווה את זה. אבל זה חשוב, כי השתיקה מגנה על התוקפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully