וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: אם לוין לא יכנס את הוועדה למינוי שופטים - אזרחי ישראל ייפגעו בראש ובראשונה

שרת המשפטים לשעבר אמרה ל-103FM, "בסוף יש מדינה שאמורה להתנהל על ידי ממשלה". היא חוותה את דעתה לפיה יש לעשות שינויים במערכת המשפט - אבל בהסכמה רחבה. "יש ללוין הזדמנות, לא צריך להרוס את כל מה שבנינו תוך כדי", הוסיפה

איילת שקד על גירוש המחבל סלאח חמורי לצרפת.18 בדצמבר 2022/דוברות משרד הפנים

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הזהירה הבוקר (חמישי) כי אם שר המשפטים הנוכחי, יריב לוין, לא יכנס את הוועדה למינוי שופטים, "מי שייפגע בזה הם בראש ובראשונה אזרחי ישראל". בריאיון ל-103FM הוסיפה, "בג"ץ לא יכול להכריח את לוין לערוך הצבעה ולהביא לבחירות של שופטים. בסוף יש מדינה שאמורה להתנהל על ידי ממשלה".

הצהרת יו"ר הבית היהודי, איילת שקד בכפר המכבייה 25 באוקטבר 2022. ראובן קסטרו
"הרפורמה כפי שהיא הוצגה בתחילת הדרך מתה". שקד/ראובן קסטרו

שקד חוותה את דעתה לפיה יש לעשות שינויים במערכת המשפט - אבל בהסכמה רחבה. "הרפורמה כפי שהיא הוצגה בתחילת הדרך על ידי שר המשפטים מתה, היא כבר לא תקרה. המערכת החיסונית של מדינת ישראל נחלשת. הכלכלה נחלשת, ההשקעות יורדות, הצבא נחלש, המחיר הוא מאוד-מאוד גבוה. ראש הממשלה מבין את זה, איך הוא ינהל את העסק? זה כבר החלטה שלו. כשאני הייתי שרת משפטים ידעתי לעשות שינויים משפטיים בלי להרוס את המדינה", הדגישה. "היום בית המשפט הוא פחות או יותר מאוזן".

לדבריה, "יש הזדמנות גדולה ליריב (לוין), שתי שופטות שנחשבות ליברליות עוזבות. יש אתגר אפשרי, למנות במקומם שתי שופטות או שני שופטים שמרניים. אפשר לעשות את זה גם בשיטה הקיימת, וזו הזדמנות. לא צריך להרוס את כל מה שבנינו תוך כדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully