וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועם על הסרבנות - ומכה על השולחן: הקלטות נתניהו נחשפות

בהקלטות שפורסמו בחדשות 13 נשמע ראש הממשלה כשהוא מזהיר בצעקות מהמשמעויות שיתלוו להפרה המונית של חוק השירות. "זה גם מה זה עושה לכוח ההרתעה שלנו - אלוהים אדירים, לביטחון המדינה"

בווידאו: הרמטכ"ל נגד האיומים בסרבנות: "אין לנו את הרשות לא להתייצב לכל אתגר ומשימה"/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוקלט כשהוא מזהיר בצעקות מהמשמעויות שיתלוו להפרה המונית של חוק השירות. בהקלטות שפרסמה הערב (רביעי) מוריה אסרף-וולברג בחדשות 13 נשמע נתניהו אומר בישיבת הממשלה: "אני לא יכול לדמיין חומרת דברים גדולה יותר, של ארגון הפרה המונית כזאת של חוק השירות או אם תרצה של סרבנות. זה בלתי ניתן... זה פשוט אי אפשר לתפוס את זה!".

את הדברים אמר כשבחדר הדיונים נמצאים גם היועצים המשפטיים ופרקליט המדינה עמית איסמן, עמו ניהל את השיח.

בהמשך, הגיב איסמן וטען כי כל קריאה לסרבנות נבחנת לגופה, לכך הגיב נתניהו, "כל מקרה לגופו? זה מקרה שפוגע בגוף המדינה, בביטחון המדינה", אמר. "אלוהים אדירים, לביטחון המדינה", הוסיף, והכה על השולחן בתום דבריו. "זו לא רק ההשבתה של יכולות, זה גם מה זה עושה לכוח ההרתעה שלנו. אני לא אביא כאן דוחות מודיעניים, אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם מה זה עושה, זה לא דבר קטן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת 

26 ביוני 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"אני לא יכול לדמיין חומרת דברים גדולה יותר", נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

אתמול, כינס מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר 40 אנשי צוות אוויר במילואים, שנבחרו לייצג מאות טייסים, לשיחה על המהפכה המשפטית והחשש מסרבנות. כבר בפתח דבריו הזהיר מסרבנות שעלולה לפגוע בצה"ל והתחייב לטפל בה ביד קשה. חלק מהטייסים הסבירו כי הם "קרובים לרגע ערכי קשה מאוד", אך יצאו בתחושה כי בר יכול לפעול ולהעביר את המסרים שלהם לרמטכ"ל ולדרג המדיני כדי לעצור את החקיקה, "למרות שהוא בין הפטיש לסדן".

גורם נוסף המצוי בפרטים אמר כי "הטייסים מודעים למשמעות של אי התייצבות. מצד אחד רוצים להציל את הדמוקרטיה, מצד שני לא רוצים לפגוע בביטחון. לא ברור מתי יצטרפו למחאות בצורה גלויה וברורה. עד לרגע הזה החליטו לא לפעול. זו מחאה מהסוג שמפעילים פעם אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully