וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הכריע: לפרקליטים ומשפטנים בשירות המדינה אסור להפגין נגד המהפכה המשפטית

לאחר שבית הדין לעבודה דחה את הבקשה, שופטי בג"ץ דחו את עתירת הפרקליט מפרקליטות חיפה. השופטים כתבו כי ייחסו משקל בהחלטתם לחופש הביטוי, אך איזנו את הדברים מול "ערכים חשובים של אמון הציבור בשירות הציבורי ושמירה על אובייקטיביות עובדי השירות המשפטי הציבורי"

הפגנות נגד הרפורמה המשפטית מול שגרירות ארה"ב כחלק מיום השיבוש/מערכת וואלה!

בג"ץ דחה היום (רביעי) את עתירת הפרקליט שאול כהן מפרקליטות מחוז חיפה שביקש להפגין כנגד המהפכה המשפטית. בפסיקתם קבעו השופטים כי הפרקליט וכן עורכי הדין אילה הוניגמן, יובל יועז ואוהד שפק המייצגים אותו ואת עמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית "לא הצביעו על טעות משפטית מהותית שנפלה בפסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה או על שיקולי צדק המחייבים התערבות".

השופטים דוד מינץ, גילה כנפי-שטייניץ וחאלד כאבוב, ציינו כי אין בפסיקה זו, כמו גם בפסיקתם של בתי הדין האיזורי והארצי לעבודה, שדנו בבקשה קודם לכן, כדי להמעיט כמלוא הנימה מחשיבותו של חופש הביטוי, על נגזרותיו, בחברה דמוקרטית. "בית הדין הארצי ייחס לכך משקל, אך איזן את הדברים מול ערכים חשובים אחרים של אמון הציבור בשירות הציבורי ושמירה על האובייקטיביות של עובדי השירות המשפטי הציבורי", הדגישו.

הפרקליט שמבקש להפגין נגד המהפכה המשפטית לצד עורכת דינו - אילה הוניגמן. יואב איתיאל
הפרקליט שמבקש להפגין נגד המהפכה המשפטית לצד עורכת דינו - אילה הוניגמן/יואב איתיאל

כהן הגיש לבית הדין האזורי לעבודה כבר בחודש מרץ בקשה חריגה להתשתתף במחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. הפרקליט שיתף שהוא אב לבן בקהילת הלהט"ב שמתכנן לעזוב את הארץ ברגע שתעבור החקיקה והוא עתר לבית הדין האזורי לעבודה שיאפשר לו למחות על אף האיסור החל על עובדי מדינה בחוק ובתקנות.

ביוני דחה בית הדין הארצי לעבודה את ערעורו של כהן ושל עמותת "משמר הדמוקרטיה הישראלית", וקבע באופן גורף כי על עובדי השירות המשפטי חל איסור להפגין נגד תוכניות הממשלה, שהן בעלות "אופי מדיני". לאחר הדחייה, הגישו כהן והעמותה עתירה בנושא לבג"ץ, שכאמור נדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully