וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט ואב לבן מקהילת הלהט"ב מבקש להפגין נגד הרפורמה: "בני מתכנן לעזוב את הארץ"

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 13:10

הפרקליט מפרקליטות מחוז חיפה הגיש בקשה חריגה להשתתף במחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. הוא עתר לבית הדין האזורי לעבודה שיאפשר לו למחות על אף האיסור החל על עובדי מדינה בחוק ובתקנות. עמותת משמר הדמוקרטיה ביקשה להצטרף להליך כידידת בית המשפט

בווידאו: עורכי דין הפגינו נגד התכנית המשפטית/צילום: ניב אהרונסון ויואב איתיאל

פרקליט מפרקליטות מחוז חיפה הגיש היום (ראשון) בקשה חריגה להשתתף במחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. הפרקליט שיתף שהוא אב לבן בקהילת הלהט"ב שמתכנן לעזוב את הארץ ברגע שתעבור החקיקה והוא עתר לבית הדין האזורי לעבודה שיאפשר לו למחות על אף האיסור החל על עובדי מדינה בחוק ובתקנות.

עמותת משמר הדמוקרטיה שתומכת בצעד זה ביקשה להצטרף להליך כידידת בית המשפט. לטענת העמותה, תקנון שירות המדינה אוסר על עובדי הציבור לשאת דברים, לנאום, להתראיין או להשמיע בדרך אחרת ביקורת על הממשלה, משרדיה ומדיניותה; אך איסור זה אינו חל על עצם ההשתתפות בהפגנות המחאה.

עו"ד עמית איסמן, פרקליט המדינה. ראובן קסטרו
זימן את הפרקליט לפגישה. פרקליט המדינה עמית איסמן/ראובן קסטרו

הפרקליט שיתף שהוא זומן לפגישה אצל פרקליט המדינה עמית איסמן על רקע כוונתו להגיע את התביעה לבית הדין לעבודה. לפי עמדתו, בעקבות הסייגים הקבועים בחוק ובתקנון שירות המדינה, "הנסיבות החריגות והקיצוניות בהן אנו מצויים, של השינויים מרחיקי הלכת שמנסה התוכנית לבצע במערכת המשפט, הינן כאלו המחייבות פרשנות המצמצמת את המגבלות על זכות ההפגנה והמחאה של עובדי מדינה בכלל ומשפטנים ופרקליטים בפרט, זכות שהינה נגזרת ישירה של חופש הביטוי".

לשיטתו, מעבר לעובדה שההפגנות כנגד תוכנית החקיקה הינן א-פוליטיות, חוצות מגזרים ומפלגות, הרי שעיסוקן בהיבטים ונושאים בעלי השלכות ישירות עליו באופן אישי, לצד עבודתו ועיסוקו. כך, לפי העמותה, "נסיבותיו האישיות הייחודיות, כאב לבן הומוסקסואל, שמימוש הרפורמה כבר הביא אותו לשקול באופן רציני לעזוב את הארץ, כל אלו מחייבים להימנע מפגיעה באפשרותו לממש זכותו כאזרח ואדם ולהפגין ביחס לתוכנית".

עו"ד אילה הוניגמן המייצגת את הפרקליט מסרה: "מדובר בפרקליט בעל ותק של כ-30 שנה בפרקליטות. מדובר בפרקליט מסור, אשר הפרקליטות הינה בית שני עבורו. עם זאת, הוא אינו יכול להשלים עם מארג חקיקה, שלאחר שיושלם כפי שהוא, יגרום לבנו ולחבריו הלהט"בים, ולעוד קבוצות שונות באוכלוסיה, להרגיש לא בטוחים בישראל, עד כדי כך שיחליט לעזוב. הפרקליט החליט שאינו מוכן לעמוד בצד ולשתוק. ועל רקע זה הוגשה הבקשה לצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully