וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל מתנצל על האמירה "דיקטטורה בטוחה עדיפה על אנרכיה": "לא משקף את תפיסת עולמי"

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 20:37

בטקס הוקרה למשרתי המילואים אמר הלוי כי כי יש לשקול את המילים בהם אנו משתמשים היטב - ולהיות ברורים ובלתי משתמעים לשתי פנים. "עלינו להבטיח כי המילים שלנו אינן מבעירות חלקות נוספות בחברה הישראלית", אמר. "הוספתי משפט שלא הייתי צריך לומר"

בווידאו: הרמטכ"ל הלוי: "צה"ל לא יוכל לפעול מתוך התפרקות העם"/צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי הרצי הלוי התנצל היום (ראשון) על טענותיו לפיהם דיקטטורה בטוחה עדיפה על אנרכיה. "לא משקף את תפיסת עולמי", אמר הלוי בטקס ההוקרה למשרתי המילואים. עוד אמר הלוי כי יש לשקול את המילים בהם אנו משתמשים היטב - ולהיות ברורים ובלתי משתמעים לשתי פנים. "עלינו להבטיח כי המילים שלנו אינן מבעירות חלקות נוספות בחברה הישראלית", אמר.

"באחת מן השיחות עלתה התייחסות בנוגע לנקודת קיצון אליה המחלוקת עלולה להתפתח", הסביר הלוי. השבתי תשובה ערכית על חובתנו להגן, על כך שאהיה במדינה הזו תמיד והוספתי משפט שלא הייתי צריך לומר ושאינו משקף את תפיסת עולמי לחלוטין. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להבהיר את כוונותיי. צה"ל לא יוכל לפעול מתוך התפרקות של העם. צה"ל לא יוכל לפעול ללא רוח ההתנדבות של משרתי המילואים ונכונותם התלויות בשימורו של צה"ל כצבא הכם במדינה יהודית דמוקרטית".

מוקדם יותר צה"ל הסביר את אמירותיו של הרמטכ"ל ואמר כי הדברים נאמרו בתשובה לשאלה היפותטית. "הרמטכ"ל ענה כפי שעונים לשאלה היפוטית ואמר כי הוא מאמין שלא תהיה כאן דיקטטורה", נמסר מדובר צה"ל.

הרמטכ"ל הרצי הלוי. דובר צה"ל
"לא משקף את תפיסת עולמי". הלוי/דובר צה"ל

עוד התייחס הלוי להשלכות המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי צה"ל לא יוכל לפעול מתוך התפרקות העם. "צה"ל לא יוכל לפעול ללא רוח ההתנדבות של משרתי המילואים ונכונותם התלויות בשימורו של צה"ל כצבא הכם במדינה יהודית דמוקרטית", טען הלוי. "הבעתי את הערכתי הרבה והגיבוי המלא שאני נותן לפועלם ואת התנגדותי לאמירות שגינו את שמם של חלק מהמשרתים".

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully