וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

290 ישראלים עדיין מנותקי קשר בהודו: "נוציא אותם בריאים ושלמים"

12.7.2023 / 17:16

סגן שגריר ישראל בהודו טס לאזור שנפגע באופן הקשה ביותר בעקבות סערות המונסון. מזג האוויר החל להתבהר ורשתות התקשורת צפויות לשוב לפעילות וההערכה במשרד החוץ כי יצליחו ליצור קשר עם רבים ממנותקי הקשר בשעות הקרובות

בוידאו: 290 ישראלים עדיין מנותקי קשר בהודו, צוותי חילוץ ישראליים פועלים בשטח/קרדיט צילום: פספורטכארד ו-MAGNUS איתור וחילוץ.

שר החוץ אלי כהן המקיים בימים אלה ביקור מדיני בסרביה ובאיטליה הנחה את כלל הגורמים לפעול באופן מהיר על מנת להגיע לכלל הישראלים שנותק עמם הקשר בעקבות סערות המונסון בצפון הודו ביומיים האחרונים. בהנחיית השר, סגן שגריר ישראל בהודו, אוהד נקש קינר, יטוס במסוק לאזור שנפגע באופן הקשה ביותר בסערות האחרונות על מנת לחבור אל הכוחות בשטח, להגיע אל המטיילים הישראלים במקום ולוודא את מצבם ולאפשר להם ליצור קשר עם משפחותיהם.

על פי מרכז מצב של משרד החוץ ישנם באזור כ-290 ישראלים מנותקי קשר. עם זאת, לאור התבהרות מזג האוויר באזור וחזרה למצב תקין של חלק מרשתות התקשורת, מעריכים במשרד החוץ כי יצליחו ליצור קשר עם רבים מהם בשעות הקרובות.

הצפות בניו דלהי שבהודו, 8 ביולי 2023. רויטרס
הצפות בניו דלהי/רויטרס

"משרד החוץ נכנס לפעילות במתכונת מיוחדת לאור פגעי מזג האוויר הקשים בצפון הודו", אמר כהן. "הנחיתי את מנכ"ל המשרד להקצות כל משאב שיידרש על מנת לוודא את שלומם של כל המטיילים הישראלים בשטח ולעדכן את משפחותיהם במצבם בהקדם האפשרי".

צוות החילוץ של פספורטכארד בשיתוף MAGNUS איתור וחילוץ שנחת הבוקר (רביעי) בדלהי הגיע כבר לצפון המדינה, לאזור השטפונות. "רוב הדרכים מוצפות, וניתן להגיע רק באופן רגלי", מסרו יואב מגנוס ועופר שרון הפועלים כבר בשטח. מתוך 188 מבוטחי פספורטכארד שהוגדרו ביומיים האחרונים כמנותקי קשר, 42 כבר יצרו קשר עם מוקד פספורטכארד או עם צוות החילוץ. לפי המידע כעת, אין ישראלים נפגעים ובצוות מעריכים כי הבעיה המרכזית ליצירת קשר עם המטיילים היא בשל קשיי הקליטה שנוצרו בשל מזג האוויר הסוער. מדיווחים שהתקבלו לחברה מהשטח, ביום ראשון בשעה 12:20 נפלה התקשורת באזור. להערכת החברה, התקשורת באזור צפויה לחזור מחר-מחרתיים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השיטפונות בהודו: החיפושים אחר הישראלים מנותקי הקשר נמשכים. פספורטכארד ו-MAGNUS איתור וחילוץ, אתר רשמי
השיטפונות בהודו: החיפושים אחר הישראלים מנותקי הקשר נמשכים/אתר רשמי, פספורטכארד ו-MAGNUS איתור וחילוץ

מגנוס ממליצה למטיילים להישאר בכפרים, במקום בטוח ולצאת לדרכים רק לאחר אישור רשמי של הגורמים המוסמכים. "למרות שחלק מהדרכים נפתחו הן לא במצב טוב וקיים סיכון", אומרים בחברה. אתמול הפסיקו הגשמים החזקים, השמים בהירים ומזג האוויר חם. אספקת המזון והמים החלה לאזול אבל לא ידוע לצוותי מגנוס כרגע על מצוקה בקרב הישראלים אשר שוהים בקאסול ועמק פארווטי. הכביש הראשי ליציאה מקאסול חסום, אך ניתן ללכת ברגל כמה קילומטרים ולהגיע לנקודה שבה יש מוניות.

חברת החילוץ של כלל ביטוח "מגן איתור וחילוץ", בהובלת ערן מגן, בעלים של חברת החילוץ ורז גולדפרב הנמצאים בשטח מעדכנים כי חברו לצוות מקומי. "התחלנו לקדם הגעה במסוק לאזור השיטפונות, אך לאחר מספר שעות שבהן הרשויות לא אישרו הטסה באזורים אלו, פעלנו ויצאנו לדרך בשיירה רכובה. אנו נמצאים בכבישים פתוחים אבל הנזקים נראים לאורך כל הדרך. כרגע הצלחנו ליצור קשר עם עשרות מנותקים. צוותי חילוץ שלנו הגיעו עד אליהם, בדקו את מצבם והעבירו אותם למקום בטוח יותר. אנו מאמינים שיהיו מספר חילוצים מורכבים ובמסוק, עקב קושי רב להגיע בדרך אחרת למנותקים אחרים, ואנו כאן לדאוג שכל המבוטחים ייצאו מאזור זה בטוחים ושלמים".

מוקדי החירום של כלל זמינים לשירות המבוטחים - 24/7 מוקד איתור וחילוץ: 972-3-5783050+ מוקד חירום רפואי :972-3-5789010 +.

לשכת סוכני הביטוח בישראל יצאה ביוזמה מיוחדת בעקבות האירועים החריגים ומזמינה את מי שבן משפחתו או כל אדם היקר לו מנותק קשר לפנות אליה, והלשכה תעשה מאמצים ותפעיל משאבים שעומדים לרשותה לעזור ולקשר לכל הגורמים הרלוונטיים. נחמה גולדווסר יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח וצוותה עומדים לרשות המשפחות בטלפונים - 052-2570848 050-2741462.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully