וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נתניהו היה הראשון לברך את ביידן - והוא אפילו לא מוזמן לבית הלבן

12.7.2023 / 16:49

נשיא ארה"ב אמר את הדברים בנאום בפני ארגון יהודי. יחסיהם של טראמפ ונתניהו עלו על שרטון לאחר ניצחונו של ביידן בבחירות. כבר לפני כשנתיים בראיון לספר "השלום של טראמפ: הסכמי אברהם והמהפך במזרח התיכון" הוא ביקר בחריפות את רה"מ וזעם שבירך את ביידן לאחר ניצחונו

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר בנאום בפני ארגון יהודי לפני כמה ימים כי "נתניהו היה הראשון שהתקשר לביידן כדי לברך אותו אחרי הבחירות - אבל הוא אפילו לא מזמין אותו עכשיו לבית הלבן". בפועל, בירך נתניהו את ביידן כחצי יממה לאחר שביידן הוכרז כמנצח באופן רשמי.

כבר בדצמבר 2021, בראיון לספר "השלום של טראמפ: הסכמי אברהם והמהפך במזרח התיכון", אמר טראמפ כי השניים לא דיברו "מאז הבחירות בארצות הברית, שילך להזדיין". גם בראיון אמר טראמפ כי "האדם הראשון שבירך את ביידן היה ביבי נתניהו", והוסיף: "האיש שעשיתי עבורו יותר ממה שעשיתי עבור כל אדם אחר שעבדתי איתו... ביבי היה יכול לשבת בשקט. הוא עשה טעות נוראית".

הבוקר, בטור בניו יורק טיימס, קבע הפרשן הבכיר של העיתון תומאס פרידמן כי "תהליך ההערכה מחדש של יחסי ישראל- ארה"ב כבר החל". הטור נכתב כשברקע המתקפות החריפות של הממשל האמריקני בעת האחרונה - מדבריו של הנשיא ג'ו ביידן שאמר לרשת CNN כי הוא לא ראה מעולם ממשלה קיצונית בישראל כמו הנוכחית וההודעה החריגה אמש של הבית הלבן ומחלקת המדינה נגד ישראל שיש לאפשר את הזכות להפגין.

לקראת ביקורו הצפוי של נשיא המדינה יצחק הרצוג בבית הלבן במהלך השבוע הבא כתב פרידמן: "הביקור הוא דרכו של ביידן לאותת שהבעיה שלו אינה עם האזרחים הישראלים אלא עם ממשלתו הקיצונית עם ביבי. אין ספק שביידן יעביר מסר להרצוג שאם המצב יימשך כמו שהוא, אין מנוס מהערכה מחדש של היחסים בין ארה"ב לישראל. לא מדובר בהערכה מחדש של שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני שנותר חזק וקריטי אלא הגישה הדיפלומטית של ארה"ב כלפי ישראל.

גורם מדיני בכיר שלל את הדברים של פרידמן: "איננו מכירים החלטה של 'הערכה מחדש' של הממשל האמריקני בנוגע ליחסים עם ישראל. זה לא סוד שיש לנו חילוקי דעות עם הממשל האמריקני". הוא הוסיף כי ממשלים אמריקנים בעבר כבר ביצעו "הערכה מחדש" של היחסים מול כמה ממשלות בישראל ולמרות זאת וחרף חילוקי דעות לאורך השנים, היחסים בין המדינות התהדקו. "ראש הממשלה נתניהו ידאג שמגמה זו תימשך", אמר הגורם המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully