וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה בהודו: נתק בין מטיילים ישראלים למשפחות ביממה האחרונה

10.7.2023 / 20:22

מזג האוויר הסוער ששורר בצפון המדינה כולל גשם כבד, שיטפונות ומפולות בוץ. כתוצאה מכך נגרם נזק לתשתיות חשמל וסלולר. משפחות של כ-120 ישראלים מתקשות ליצור קשר עם יקיריהן באזור. בשלב זה לא ידוע על ישראלים שנקלעו למצוקה, והנתק נגרם כנראה בגלל הנזק לתשתיות

בווידאו: ישראלי בן 27 חולץ במצב קשה במהלך טרק בהודו/צילום: מגנוס חילוץ והצלה

בימים האחרונים שורר מזג אוויר סוער באזור הימאצ'ל פרדש שבצפון הודו, הכולל גשמים כבדים, שיטפונות ומפולות בוץ. כתוצאה מכך נגרם נזק לתשתיות חשמל וסלולר, לבתים ודרכים רבות בצפון המדינה נחסמו. עקב מזג האוויר, משפחות של כ-120 מטיילים ישראלים הנמצאים באזור יצרו קשר עם חברות העוסקות בחילוץ מטיילים, בשל העובדה שהקשר איתם נותק ביממה האחרונה. בחברת פספורטכארד מבהירים שככל הידוע אין נפגעים ישראלים בסערה, ושהנתק נובע מקשיי קליטה שנוצרו במקום.

בפספורטכארד אמרו עוד ששירותי החילוץ וההצלה בהודו פועלים בשעות האחרונות כדי לחלץ אנשים רבים שנתקעו בדרכים ונקלעו למזג האוויר הקשה. הרשויות במדינה הוציאו התראה אדומה לפונג'אב, קשמיר ואוטראקהאנג.

הצפות בניו דלהי שבהודו, 8 ביולי 2023. רויטרס
הצפות בניו דלהי, 8 ביולי 2023/רויטרס

מרכז השליטה של חברת מאגנוס עדכן כי על פי הדיווחים, קטעי הכביש המחבר בין קולו למנאלי נפלו לתוך נהר ביאס וכי יש סיכוי גבוה למפולות בין מנדי לקולו. עוד נמסר כי הכביש המהיר מנאלי-לה סגור לעת עתה. גם רכבת שימלה-קלקה בוטלה, בשל הסיכון הרב למפולות. בעקבות מזג האוויר ידוע גם על נפילות חשמל וסלולר במנאלי, קאסול וכפרי עמק פארווטי. ייתכנו תקלות באזורים נוספים.

בחברת מאגנוס אמרו כי הם מקיימים קשר עם מרכז האסונות הלאומי ההודי ועם משטרת הימאצ'ל פרדש. לדבריהם, תיקוני התשתיות יימשכו עוד יומיים לפחות. החברה המליצה למטיילים באזור להישאר בהוסטלים עד לשיפור תנאי מזג האוויר, להצטייד באוכל ובשתייה, בביגוד חם ולהטעין מכשירים ניידים לימים הקרובים בשל סבירות גבוהה להפסקות חשמל. כדי ליצור קשר עם המשפחות המליצו במאגנוס לעלות לנקודה גבוהה.

אדם עם רתמת בטיחות חוצה נהר שעלה על גדותיו בשל גשמי מונסון במדינת הימאצ'ל פרדש, הודו, 9 ביולי 2023. רויטרס
הצפות בהודו, 9 ביולי 2023/רויטרס

חברת הביטוח הראל הודיעה כי עקב מזג האוויר הסוער שהוביל לקריסת התקשורת, היא פתחה חדר מצב לטיפול במבוטחים ובני משפחותיהם הזקוקים לסיוע. במקביל הודיעה חברת הביטוח כי היא שולחת צוותי חילוץ מקומיים לנסות לאתר ולסייע לישראלים שנקלעו לצרה. גם הראל הדגישה כי "ככל הידוע אין נפגעים כרגע בגוף או בנפש וככל הנראה מדובר בקשיי קליטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully