וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרבייג'ן עצרה אזרח זר בחשד שתכנן פיגוע; דיווח: היעד - שגרירות ישראל

שירותי הביטחון במדינה עצרו אזרח אפגני, לאחר שתצפת על המתחם שבו נמצאת השגרירות, ובכלי התקשורת נרמז כי מדובר בשגרירות ישראל בבאקו. הדיווח מגיע לקראת ביקורו של גלנט במדינה המוסלמית הגובלת באיראן, הזועמת על היחסים הקרובים בין המדינות

בווידאו: ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באזרבייג'ן/וידאו: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ

שירותי הביטחון של אזרבייג'ן עצרו אזרח אפגני בחשד שתכנן פיגוע נגד שגרירות זרה במדינה - כך פורסם הלילה (שלישי) בכלי התקשורת במדינה. בדיווח לא צויין בשגרירות איזו מדינה תכנן לפגוע, אך נרמז כי מדובר בשגרירות ישראל.

רק לפני כחודש ביקר נשיא המדינה יצחק הרצוג בבאקו בירת אזרבייג'ן ונפגש עם הנשיא, אילהם אלייב, והשבוע יגיע לביקור במדינה המוסלמית הגובלת באיראן גם שר הביטחון יואב גלנט.

לטענת שירותי הביטחון במדינה, האזרח, פבזאן מוסא חאן, נעצר לאחר שקשר קשר עם אחרים במטרה לבצע פעילות טרור, הכוללת חומרי נפץ ושריפות, נגד שגרירות של מדינה אחרת. בדוח שהוציאו לא צוין איזו שגרירות הייתה יעד התקיפה, אך בכלי התקשורת נרמז כי מדובר בשגרירות ישראל.

ההערכה מבוססת על צילומים שהוציא שירות הביטחון, בהם נראה כי מוסא חאן תצפת על מתחם המלון Hyatt Regency, שבו נמצאת, בין היתר, שגרירות ישראל בבאקו.

קבלת הפנים של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בארמון הנשיאות באזרבייג׳ן. 30 במאי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הרצוג ונשיא אזרבייג'ן בפגישה בבאקו, מאי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לפי שירותי הביטחון, מוסא חאן תכנן לבצע "פעולות טרור בשטח אזרבייג'ן שיגרמו לפגיעה בבריאות, ברכוש ובחיים, במטרה לערער את היציבות החברתית במדינה, ליצור פאניקה בקרב האוכלוסייה ולהשפיע על קבלת החלטות של רשויות המדינה וארגונים בינלאומיים".

עוד נכתב כי על מנת לתכנן את הפיגוע הוקמו "מעקבים על השטח בו נמצאות נציגויות דיפלומטיות, התקשרו עם אנשים נוספים שיכולים להיות מעורבים בפעילות, וסייעו ברכישת נשק וחומרי נפץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully