וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת דם בחף מפשע: 4 צעירים מוואדי ערה מואשמים ברצח

10.7.2023 / 18:14

הארבעה נאשמים שרצחו את הקורבן כנקמה על רצח אב שניים מהם, במהלך הלווייתו, במסגרת סכסוך דמים בין משפחת אגבאריה למשפחת ג'בארין. הם הצטיידו בנשק ושתי מכוניות, ירו למוות בקורבנם, הסתלקו, הציתו את אחת המכוניות ונמלטו לחיפה. ימ"ר חוף עצרה אותם בתוך שעתיים

נקמת דם בחף מפשע: תיעוד רצח מוחמד ג'אברין בוואדי ערה/מצלמות אבטחה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הגישה היום (שני) פרקליטות המחוז כתב אישום נגד ארבעה צעירים תושבי ואדי ערה, נטולי עבר פלילי, בגין רצח מוחמד ג'אברין, תושב זלפה. הנרצח הוא קורבן חף מפשע שנורה במסגרת סכסוך דמים בין משפחת אגבאריה לבין משפחת ג'בארין, וכנקמה על הרצח יומיים קודם לכן של מוחמד אגבריה, אביהם של שניים מהנאשמים. הלווייתו של האב נערכה באותו עת בעיר. הוא עצמו היה דרוש בעצמו לחקירה בחשד שעמד כשבוע קודם לכן מאחורי ניסיון ההתנקשות בבנו בן ה-5 של עבריין בכיר, במהלכו הילד ושומר הראש שלו בן ה-28 נפצעו.

האירוע הקטלני התרחש ב-1 ביוני. לפי כתב האישום שהגיש התובע עו"ד בני פסקל, הבנים הייתם בן ה-27 ועלאא בן ה20 אגבאריה קשרו עם נער בן 16 מקרובי משפחתם ועם עבד אל קאדר כיאל בן ה-22 מכפר קרע, לבצע פעולת נקם. הארבעה הצטיידו בשלושה אקדחים ושני רכבים. כאשר הבחינו במנוח חוצה את הצומת בהליכה שלושה מהנאשמים התקרבו אליו, ואחד מהם ירה לעברו לכל הפחות שישה קליעים. הנרצח נפגע ממספר קליעים שחדרו לפלג גופו העליון, והתמוטט. הוא הועבר לבית החולים העמק בעפולה שם נקבע מותו.

זירת הרצח בוואדי ערה. מתוך תיק החקירה, אתר רשמי
זירת הרצח בוואדי ערה/אתר רשמי, מתוך תיק החקירה
אחד העצורים בפרשת הרצח בוואדי ערה. מתוך תיק החקירה, אתר רשמי
אחד מהנאשמם ברצח לאחר מעצרו/אתר רשמי, מתוך תיק החקירה

בזמן הירי, הנאשם עלאא נסע מאחורי הרכב שבו נסעו שלושת האחרים. מיד לאחר מכן, נמלטו הארבעה בשני הרכבים. השלושה הגיעו עם רכבם לשטח פתוח, צפונית למעאוויה, ושם הציתו את המכונית שבה נסעו. בהמשך, בתיאום טלפוני אסף אותם עלאא והארבעה נסעו במכונית השנייה לכיוון חיפה. מצלמות נתיבי ישראל ועין הנץ תיעדו את מסלול ההימלטות. חקירת המקרה הופקדה בידי היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף.

המשטרה איכנה את המתנקשים הנמלטים בחיפה, ושעתיים אחרי הרצח בלשי היחידה המרכזית של מחוז חוף אותם ברחוב יד לבנים בעיר. בעת המעצר ניסה הייתם אגבאריה להימלט, זרק אקדח לעבר בניין סמוך ובגד שרוף אל מתחת לרכב. ברשות השלושה האחרים נתפסו אקדח עם מחסנית מלאה, בגדים שרופים, כפפות וכובעי גרב. על ידיהם היו פצעי כוויה טריים.

המכונית שנשרפה במהלך בריחת הנאשמים. ללא קרדיט, אתר רשמי
המכונית ששימשה לבריחת הנאשמים ברצח והוצתה/אתר רשמי, ללא קרדיט
פריטים שנתפסו אצל הנאשמים ברצח בוואדי ערה. מתוך תיק החקירה, אתר רשמי
פריטים שנתפסו אצל הנאשמים ברצח/אתר רשמי, מתוך תיק החקירה

חוקרי ימ"ר חוף הפעילו מדובבים ובשיחותיו של עלאא איתם הוא הפליל את עצמו ואת שותפיו, סיפר על הסכסוך ארוך הימים ועל החיים במסגרתו תוך שאחיו והוא נאלצים בשל כך לנהל את חייהם "במוכנות תמידית להגנה עצמית, לפגיעה במשפחה היריבה, לרבות נשיאת נשקים והצטיידות בפרטי לבוש הנועדים להסוואה".

בבקשת המעצר הוסיף עו"ד פסקל: "נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על מסוכנותם של הנאשמים, שכן הארבעה הוציאו לפועל מעשה רצח אכזרי, בתכנון קפדני, תוך הצטיידות בשלושה כלי נשק קטלניים. המסוכנות מתעצמת נוכח העובדה כי קיים סכסוך עקוב מדם בין משפחתם של הנאשמים, הייתם ועבד לבין המשפחה היריבה, וכן בשים לב לכך שהנאשמים בחרו את קורבנם אך בשל כך שהשתייך למשפחה היריבה".

כתב האישום מייחס לארבעה עבירות רצח בנסיבות מחמירות; החזקת, נשיאת והובלת נשק; הצתה ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף לנאשם הייתם יוחסו עבירות נשק, ירי בנשק חם והפרעה לשוטר. במחוז חוף של המשטרה מדגישים כי זהו הפענוח השמיני של מקרה רצח במחוז והחמישי במגזר הערבי בשנה זו במחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully