וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים שנעצרו ב'יום השיבוש' שוחררו, בכרכור השופט קבע: "ניתן היה לשחררם בתחנה"

ביהמ"ש בחדרה שחרר 4 מפגינים, שנעצרו בחשד לעבירות של "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו" וכן "השתתפות בהתקהלות אסורה" אמש. "לא מצאתי כי הפריעו החשודים לשוטרים בעת מילוי תפקידם", פסק השופט אחטר. שני חשודים שוחררו גם בירושלים, 3 ישוחררו בת"א

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום בחדרה שחרר היום (רביעי) ללא תנאים את ארבעת המפגינים שנעצרו אמש בצומת כרכור כחלק מ'יום השיבוש' ועשו את הלילה במעצר, תוך שהשופט אלכס אחטר מותח ביקורת על שהובאו בכלל לבית משפט. מוקדם יותר שחררה המשטרה בעצמה, בתנאים מגבילים, עשרה מפגינים נוספים שעצרה שם. אחד נתקף כאבים בלבו, ושוחרר אף הוא על ידי קצין משטרה.

המפגינים נעצרו בחשד לעבירות של "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו" וכן "השתתפות בהתקהלות אסורה". המשטרה ביקשה את הארכת מעצרם של בן 46 ובן 53 מפרדס חנה, וכן בן 47 מחריש ובן 44 מבנימינה-גבעת עדה, בשלושה ימים נוספים. "ברגע שלא נענים להוראת פיזור יש סיכון לשלום הציבור", טען רס"מ אביתר משולם מטעם תחנת זכרון יעקב.

הפגנות נגד הרפורמה המשפטית בצומת כרכור כחלק מיום השיבוש 11 ביולי 2023. אבנר מיכאלי, אתר רשמי
ההפגנה אמש בכרכור/אתר רשמי, אבנר מיכאלי

"לא מצאתי כי במעשיהם הפריעו החשודים לשוטרים בעת מילוי תפקידם וודאי מעבר לאלה שנכחו עימם במקום ההפגנה", קבע השופט אלכס אחטר בפסקנות, "מתקבל הרושם כי חשודים אלה נעצרו כי אולי הם אלה שהיו בשורה הראשונה של ההפגנות, בכך אין שום פסול ואין בעובדה זו לקבוע כי חלקם שונה מחלקם של אחרים שעוכבו ושוחררו או כאלה שבכלל לא עוכבו לחקירה כלשהי".

השופט המשיך, "לא ראיתי בסרטונים שהוצגו בפני כי החשודים הפריעו לשוטרים בעת מילוי תפקידם, מעבר לכלל הנוכחים בעת ההפגנה, גם אם אניח שהשוטרים ביקשו לפזר את ההפגנה והכריזו על אי חוקיותה הרי שאין במעצרם של ארבעה החשודים כדי לקבוע שהם הפריעו למילוי תפקידם מעבר ליתר המפגינים. כך גם לא ניתן להתעלם מטיעוני ב"כ החשודים ביחס לכך שלא שמעו את טיעוניהם טרם הוחלט על מעצרם של החשודים כפי שהדבר מתחייב מסעיף 32 לחוק המעצרים שכן גורמי החקירה הרלוונטיים ידעו גם ידעו מתחילת ההליך כי עורכי הדין נמצאים במקום ומבקשים להעניק ייעוץ ללקוחותיהם".

הוא פסק: "איני סבור שיש הצדקה נוספת להמשך מעצרם, אבהיר כי ניתן היה לשחררם בתחנת המשטרה בתום חקירתם, ומשכך אני מורה בזאת על שחרור החשודים ללא תנאי כלשהו".

אליזה פולמיצ'יוב, אחת המפגינות החשודות בתקיפת שוטר , בימ"ש השלום ת"א, 12 ביולי 2023. ארז הראל
אחת החשודת אליזה פולמיצ'יוב בבית המשפט/ארז הראל
יום השיבושים: הפגנה נגד המהפכה המשפטית נתב"ג . 11 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה בנתב"ג, אמש/ראובן קסטרו

בירושלים הורה בית משפט השלום על שחרורם בתנאים מגבילים של שני מפגינים שנעצרו אתמול במסגרת מחאות "יום השיבוש". לפי המשטרה, אחד החשודים, תושב ירושלים (48) דחף מקל בין רגליו של סוס משטרתי בהפגנה שהתקיימה סמוך לבית המשפט העליון.

בחקירתו מסר כי גרר את המקל על הכביש והסוס התקרב אליו. "זה לא היה בכוונה, בטח שלא לפגוע בחיה", אמר סנגורו. חשוד נוסף, תושב מטה יהודה (49), נעצר בחשד שהשליך שקית צבע לעבר רכבים נוסעים בכביש 1 במהלך מחאה של אחים לנשק בשעות הבוקר. בחקירתו הכחיש את המיוחס לו.

בבית משפט השלום בתל אביב התקיים דיון הארכת מעצר של שלושה מפגינים שנעצרו אתמול ביום השיבוש הלאומי. מתוך שלושת העצורים, שני מפגינים נעצרו על ידי המשטרה בחשד לתקיפת שוטרים, בהם אליזה פולמיצ'יוב שנעצרה בחשד כי תקפה שוטר במוט במבוק, ומפגין נוסף שנחשד בהצתה. שלושתם ישוחררו מחר, אחרי שהשופטת קבעה עיכוב ביצוע של יום אחד.

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית,תל אביב.11 ביולי 2023. אור אדר, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, אמש/אתר רשמי, אור אדר

בדיון שנערך בתל אביב, טען נציג המשטרה בנוגע לאחת החשודות כי היא חסמה מעבר של כלי רכב וכשניסו להזיז אותה, היא תקפה שוטר בעזרת מוט. לטענת המשטרה, אזרח העיד כי ראה אותה מכה שוטר שלוש פעמים. עם זאת, לא היו על השוטר סימני חבלה והוא לא נזקק לטיפול.

עו"ד רן תגר, המייצג את המפגינה החשודה, אמר בדיון: "אם יש כזו מסוכנות גבוהה, אין שום תעודה רפואית לגבי מצבו של השוטר שהוכה לכאורה. מדובר באישה ללא עבר פלילי כבת 50". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בשלושה ימים, אך השופטת אביטל אמסלם גלבוע קבעה כי יש לשחררה בתנאים מגבילים. "קיים חשד סביר לביצוע העבירות, אך אני סבורה שמדובר במסוכנות שניתנת להפחתה באמצעים". השופטת נתנה עיכוב ביצוע של יום אחד, והמפגינה תשוחרר רק מחר.

חשוד נוסף בתל אביב התנגד לניסיון השוטרים למנוע ממנו מלחסום את הציר. בשלב מסוים, החשוד חבט בפניו של השוטר, נתן לו אגרוף לפנים ונעצר. עו"ד רן תגר, סנגורו של המפגין, טען כי המכה שקיבל השוטר מינורית. "אנחנו מדברים על בחור צעיר, ללא עבר פלילי, את שירותו בצבא החל בשלדג, היום עובד בהייטק, רק ביום שישי האחרון התחתן ומחר היה אמור ליסוע עם רעייתו הטרייה לירח דבש". החשוד ישוחרר למעצר בית תחת תנאים מגבילים, לאחר שהוכרז עיכוב ביצוע של יום אחד.

החשוד האחרון, נעצר לאחר שחסם ציר תנועה והדליק אבוקה מסוכנת לכאורה ליד קניון שבעת הכוכבים בהרצליה. הוא בעט, יחד עם מפגינים נוספים, בשוטר שנפצע בברך ופונה למיון. הסנגורית הסבירה, "אני לא חושבת שיש בתיק הזה אפילו טיפה של ראייה למסוכנות או שיבוש הליכי חקירה". גם הוא ישוחרר מחר ממעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully