וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר גולדקנופף: פסקת ההתגברות - תנאי בל יעבור לקיום הממשלה

12.7.2023 / 9:28

יו"ר יהדות התורה אמר בריאיון ברדיו 'קול ברמה' כי הוא קיבל מנתניהו "הבטחה אישית", כי אם יעבור חוק גיוס - הוא יעבור יחד עם פסקת התגברות, כדי שלדבריו "לא נעמוד כל כמה שנים ונתחנן". לפני כשבועיים נתניהו הודיע בריאיון לעיתון בארה"ב שגנז את הסעיף השנוי במחלוקת

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף איים היום (רביעי) כי "העברת פסקת ההתגברות היא תנאי הכרחי לקיום הממשלה". בריאיון ברדיו 'קול ברמה' הבהיר, "זה תנאי בל יעבור". יו"ר יהדות התורה אמר כי הוא קיבל מראש הממשלה בנימין נתניהו "הבטחה אישית", לפיה אם יעבור חוק הגיוס "כי אין דרך אחרת" - הוא יעבור יחד עם פסקת ההתגברות, כדי שלדבריו "לא נעמוד כל כמה שנים ונתחנן".

גולדקנופף הוסיף, "אנחנו לא מבקשים שום דבר בחוק הגיוס יותר ממה שהוא קיים 75 שנה. מה שיש היום, נמשיך אותו. אנחנו לא אומרים בואו נעשה חוק גיוס כך וכך". הוא ציין כי החוק יעבור יחד עם חוק 'יוקרת השירות', שיעגן מתן הטבות למשרתים בצה"ל ועליית התגמול לחיילי החובה.

המתווה החדש סביב הפטור משירות בצה"ל נוגע להורדת גיל הפטור של גיוס חרדים מגיל 26 ל-23 או 21, על מנת שיוכלו להשתלב בשוק התעסוקה בגיל מוקדם יותר. המשמעות היא כי בגיל זה הם יהיו פטורים לחלוטין מגיוס לצה"ל ויוכלו לצאת לעבוד.

יצחק גולדקנופף, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
גולדקנופף/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים נתניהו התראיין לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", שם הודיע כי ימשיך לקדם את החקיקה, אך הסיר מהמהפכה המשפטית את פסקת ההתגברות. בשבוע שעבר, ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, יצא נגד דבריו של נתניהו. בריאיון לביטאון המפלגתי 'יתד נאמן', המזוהה עם סיעתו דגל התורה, אמר כי "הוא לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר שהסכמנו עליו. האמירה שלו לא הייתה במקום וטוב שהבהרנו את הדברים".

גפני הבהיר: "פסקת ההתגברות לא ירדה מסדר היום, נקודה. אנחנו אומנם לא מתערבים לליכוד במהלכים שהם מקיימים לגבי שאר סעיפי הרפורמה, אבל בנושא של ההתגברות הוא לא מחליט לבד. פסקת התגברות בנושא הזה (גיוס - י"א) חייבת לעבור", כלשונו. לדברי גפני, הוא העלה את הדברים בפני ראש הממשלה בישיבת ראשי הקואליציה ו"נתניהו הבין והסביר בעצמו שהדברים שאמר אינם סותרים להסכם שחתם עמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully