וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישת המפלגות החרדיות מנתניהו: להתחיל מיד את חקיקת הפטור מגיוס

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 22:55

בפגישה ממושכת עם רה"מ דנו ראשי יהדות התורה וש"ס בכך שהסדר הפטור לחרדים ש"תורתם אמונתם" עומד לפקוע בעוד כשבועיים. ראשי המפלגות דרשו לקדם את החקיקה, אך הבהירו שאין צורך להשלימה עד למושב החורף, כדי להראות לבג"ץ שיש התקדמות בסוגיה

בוידאו: השר מאיר פרוש לישי כהן ב'כיכר השבת': אנחנו עדיין דורשים להביא את חוק הגיוס לפני התקציב/כיכר השבת

ראשי המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, דרשו הערב (שני) מראש הממשלה בנימין נתניהו להתחיל בחקיקה של מתווה הפטור של חרדים ש"תורתם אומנותם" מגיוס לצה"ל כבר במושב הנוכחי של הכנסת. עם זאת, הדרישה היא רק להתחיל בהליך חקיקה בדמות החלטת ממשלה או קריאה ראשונה בכנסת ולא השלמתו בשלוש קריאות.

נתניהו נועד ממושכות עם החרדים בלשכתו בכנסת, בפגישה שבה השתתפו גם שר המשפטים יריב לוין ובכירים נוספים בקואליציה. בפגישה דנו בין היתר הצדדים במכשול משמעותי שניצב בפני הקואליציה שבמסגרתו ההסדר שפוטר את החרדים שלומדים תורה מגיוס לצה"ל יפקע לחלוטין בעוד כשבועיים, בסוף חודש יוני. האפשרויות שעלו היא לחוקק הוראת שעה או לאשר תקנה שתקפיא את המצב הקיים עד להשלמת החקיקה החדשה.

לשכת הגיוס תל השומר 29 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
חרדים סמוך ללשכת גיוס/ראובן קסטרו

המתווה החדש סביב הפטור משירות בצה"ל נוגע להורדת גיל הפטור של גיוס חרדים מגיל 26 ל-23 או 21, על מנת שיוכלו להשתלב בשוק התעסוקה בגיל מוקדם יותר. המשמעות היא כי בגיל זה הם יהיו פטורים לחלוטין מגיוס לצה"ל ויוכלו לצאת לעבוד. במקביל, משרתים בסדיר ובמילואים יזכו להטבות כלכליות משמעותיות.

נתניהו יחד עם ראשי הקואליציה סברו כי יש לדחות את החקיקה לחורף מחשש למחאה ציבורית סביב המתווה כחלק מהמחאה נגד הרפורמה המשפטית והממשלה. עם זאת, החרדים שהסכימו להמתין עד לאחר אישור התקציב, ביקשו "דמי רצינות" והבהירו כי יש להתחיל בחקיקה כבר עכשיו, גם כדי להראות לבג"ץ כי הממשלה פועלת לקדם הסדר חדש סביב הסוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully