וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני נגד נתניהו: "לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר את פסקת ההתגברות"

4.7.2023 / 7:30

חבר הכנסת הבהיר בביטאון "יתד נאמן", המזוהה עם סיעתו דגל התורה, כי פסקת ההתגברות "לא ירדה מסדר היום, נקודה". לדברי גפני, הוא העלה את הדברים בפני רה"מ בישיבת ראשי הקואליציה ו"נתניהו הבין והסביר בעצמו שהדברים שאמר אינם סותרים להסכם שחתם עמנו"

עימות בין דוד ביטן למשה גפני בוועדת הכלכלה, 30 באפריל 2023/ערוץ הכנסת

ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, יצא הבוקר (שלישי) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שהודיע כי החליט לגנוז את קידום החקיקה על פסקת ההתגברות: "קואליציה זו שותפות", אמר בריאיון לביטאון המפלגתי "יתד נאמן", המזוהה עם סיעתו דגל התורה. "הוא לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר שהסכמנו עליו. האמירה שלו לא הייתה במקום וטוב שהבהרנו את הדברים".

גפני הבהיר: "פסקת ההתגברות לא ירדה מסדר היום, נקודה. אנחנו אומנם לא מתערבים לליכוד במהלכים שהם מקיימים לגבי שאר סעיפי הרפורמה, אבל בנושא של ההתגברות הוא לא מחליט לבד. פסקת התגברות בנושא הזה (גיוס - י"א) חייבת לעבור", כלשונו. לדברי גפני, הוא העלה את הדברים בפני ראש הממשלה בישיבת ראשי הקואליציה ו"נתניהו הבין והסביר בעצמו שהדברים שאמר אינם סותרים להסכם שחתם עמנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ משה גפני בכנסת. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ משה גפני בכנסת/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

ביום ראשון פורסם בוואלה כי נתניהו הבהיר את עצמו בישיבה וטען בפני ראשי הסיעות החרדיות כי לא התכוון לכך שגנז את כל רעיון החקיקה של פסקת ההתגברות אלא התכוון לכך שכזו לא תהיה בכל רוב וללא הגבלה על בית המשפט העליון. פסקת ההתגברות נועדה לאפשר לכנסת לחוקק חוקים מחדש לאחר שהם נפסלו בבג"ץ. הסיעות החרדיות דורשות לקדם את החקיקה כחלק מהפתרון לסוגיית הפטור מצה"ל לחרדים ש"תורתם אומנותם" כך שבג"ץ לא יוכל לפסול יותר את ההסדר החדש שיחוקק. "אנחנו עומדים על דעתנו שההסכם שחתמנו עם הליכוד בהקמת הממשלה - יכובד במלואו", סיכם גפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully