וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה לעורך וואלה! לשעבר העיד במשפט נתניהו: "דרשו להסיר ידיעות שקשורות לפרשיות נתניהו"

12.7.2023 / 0:13

אודי הירש סיפר בעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים כי נדרש בנוסף להעלות תמונות של שרה נתניהו והוריד ידיעות רכילות שקשורות לבן יאיר. לדבריו: "זה הגיע מאילן ישועה ובהמשך גם מאבי אלקלעי - לפעמים גם בשפה מאיימת של פיטורים. חשתי מיאוס ברמה האישית"

בווידאו: ראש דסק חדשות לשעבר בוואלה! בבית המשפט המחוזי בירושלים בדיון בתיק 4000/מערכת וואלה!

אודי הירש, המשנה לעורך וואלה לשעבר, העיד היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת תיק 4,000 במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הירש, כיום בתאגיד השידור "כאן 11", סיפר במהלך עדותו על על בקשות לסיקור שהועברו לו ממשפחת נתניהו.

עו"ד יהודית תירוש מהפרקליטות, שחקרה את הירש, ביקשה ממנו לשרטט את סוגי ההתערבויות באתר. הירש השיב כי היו כמה סוגים, ופירט: "סוג אחד מאוד לא סמפטי היה העלאת תמונות ששרה נתניהו מופיעה בהן. סוג נוסף היה דרישות להוריד ידיעות רכילות שקשורות ליאיר נתניהו". והוסיף: "אלו דברים שלא טובים לכל עיתונאי הגון, אבל הנזק שהם גרמו היה פחות לעומת ידיעות שקשורות למניעים פוליטיים ופרשיות אחרות שקשורות למשפחת נתניהו שדרשו להסיר או לדרדר אותם מהכותרת הראשית", אמר הירש. לדבריו, "היו דרישות גם למחוק ידיעות, אלו היו מקרים מהותיים יותר וגם נלחמתי עליהם".

עו"ד ז'ק חן ועו"ד יהודית תירוש משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 28 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד ז'ק חן ועו"ד יהודית תירוש משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 28 בפברואר 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

הירש המשיך לתאר בעדותו מקרים בהם התבקש להוריד או לערוך ידיעות לדרישת משפחת נתניהו: "היו מקרים שהתבקשנו להעלות ידיעות על השתתפות שרה נתניהו באירועים, בנוסף הייתה בקשה להעלות ידיעה שקשורה לאופנה של שרה נתניהו", אמר הירש, והוסיף: "בהמשך זה הגיע למקרים מהותיים יותר כמו הבחירות לנשיאות או ענייני מני נפתלי - שם התבקשנו בעיקר להוריד ידיעות".

בשלב זה, התערב השופט בר-עם ושאל באיזה אופן הגיעו הבקשות, הירש השיב: "בטלפון, בהודעה או בוואסטאפ בצורה מאוד אינטנסיבית עם הפרשים מאוד קצרים בין ידיעה לידיעה, בלי הרבה אפשרויות". לדבריו, "זה הגיע מאילן ישועה ובהמשך גם מאבי אלקלעי, לפעמים גם בשפה מאיימת של פיטורים".

הירש המשיך לתאר: "לכולנו היה ברור שאנחנו באותה סירה, הוא (ישועה) לא מנכ"ל רגיל, אלא מנכ"ל שיש לו מה להגיד". בשלב זה עו"ד תירוש הקשתה ושאלה את הירש מה היה קורה לו היה מתווכח, הירש השיב: "אילן ישועה הוא לא אדם שמניח או שוכח מדברים בדרך כלל. הדרישות שלו לוו בהרבה הודעות בפרק זמן מאוד קצר. זה לא אדם שיש אצלו שגר ושכח - עוד דרישה ועוד דרישה. הוא גם אמר לי שאם משהו לא יתבצע הוא יפטר את ברוך שי (מנהל מחלקת החדשות באתר) שהיה פחות משבוע בדסק בתקופה ההיא".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ינון מגל בראיון לפודקסט "תיק-טוק", יולי 2021. ראובן קסטרו
ינון מגל בראיון לפודקסט "תיק-טוק", יולי 2021/ראובן קסטרו

בהמשך העדות, סיפר הירש על אירוע מסויים במשרדו של ישועה: "נקראנו אני וינון מגל יום אחד למשרדים של אילן ישועה ונאמר לנו שהאינטרס של נתניהו הוא שהבחירות לנשיאות המדינה ישתנו בדרך מסוימת או שלא יהיו בחירות כלל. ובנוסף, מיטב זכרוני, בנושא של בזק נאמר כי לחברה יש אינטרסים רגולטוריים שקשורים לנתניהו ושהסיקור שם לא צריך לאפשר לאינטרסים האלה לקרות", אמר הירש והוסיף: "התבקשנו להבליט כל מיני אייטמים שקשורים לדחיית המירוץ לנשיאות או לביטול מוסד הנשיאות, היה ברור שהוא (נתניהו) לא מעוניין שריבלין ייבחר לנשיא".

עו"ד תירוש שאלה את הירש איך הוא וינון הגיבו לשיחה במשרדו של ישועה, והירש השיב: "הגבנו במורת רוח, בשאט נפש. אחרי זה ישועה גם צרח עלי וינון מגל אמר לו שנעלבתי ממנו, אבל זה לא נפסק שם. זה היה כך לאורך שבועות וחודשים סביב נושא מוסד הנשיאות".

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 11 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 11 באוקטובר 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

בשלב זה בעדות, עו"ד תירוש שאלה עד כמה ידע בזמן אמת על בקשות כאלה של משפחת נתניהו מאנשים שעבד איתם. הירש השיב כי "בגדול ידעתי על בקשות שהופנו לעורכי האתר, אבל מדובר באירוע שמופנה לעורך האתר והוא זה שפונה ומבקש את הבקשה מעורך מדור או עורך עמוד הבית - אז די מהר ברור לכולם ההתנהלות סביב משפחת נתניהו, מה שאני יודע זה בדרך כלל סביב העורכים ועורכי המשנה של האתר".

השופט בר-עם שאל בתגובה: "מה מקור הידיעה?", והירש השיב: "אנשים משוחחים, אנשים עובדים במקום עבודה משוחחים ומתלוננים גם. היו תלונות גם של כתבים, של עמרי נחמיאס של אמיר תיבון שמסקרים את התחום הפוליטי והמדיני שזה פוגע להם באינטגריטי ופוגע ביכולת שלהם לסקר פוליטיקאים אחרים".

עו"ד תירוש שאלה את הירש מה זה עשה לו כעיתונאי, והוא השיב: "אני אדבר על עצמי, זה הוביל אותי בסופו של דבר לחפש עבודה ולעזוב לתאגיד השידור ב-2016. זה היה במצב שהתאגיד לא היה מקום בטוח וזה גרם לי לתחושות קשות, חשתי מיאוס ברמה האישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully