וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל המהומה בכנסת: המפגינים שוחררו בתנאים מגבילים

11.7.2023 / 20:15

למרות שבעדותם במשטרה אמרו החשודים, שניסו להדביק את עצמם בכניסה למליאת הכנסת, שינסו לעשות זאת שוב - בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את ערעור המשטרה והם שוחררו בתנאים מגבילים. השופט קבע בהחלטתו: "הכנסת תוכל למנוע ניסיון שיבוש נוסף מצידם"

מפגינים ניסו להתפרץ לתוך המליאה בצעקות ״דמוקרטיה"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הערב (שלישי) את את ערר המשטרה שהוגש נגד החלטת בית משפט השלום בעיר על שחרור החשודים שניסו אמש להתפרץ למליאת הכנסת כשניסו להדביק את ידיהם כדי למנוע מחברי כנסת להיכנס למליאה. במשטרה ביקשו להטיל על החשודים, שיוצגו על ידי עורכי הדין גונן בן יצחק ויאיר נהוראי, מעצר בית מלא למשך 10 ימים וכן הרחקה מירושלים למשך 30 יום.

מפגינים ניסו להתפרץ לתוך המליאה בצעקות ״דמוקרטיה". תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מפגינים ניסו להתפרץ לתוך המליאה בצעקות ״דמוקרטיה"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בפתח הדיון נימק נציג המשטרה את הבקשה למעצר בית והרחקה מהכנסת בכך שאמר כי החלטת בית משפט השלום מעניקה מראית עין של "הכול בסדר והקלה באופן בלתי סביר". נציג המשטרה אף ציין כי בהודאותיהם במשטרה אמרו החשודים כי ינסו שוב לעשות זאת. "אילו היה מישהו מרים יד על מישהו אחר בכנסת מה היה קורה", טען נציג המשטרה.

שופט המחוזי אלעזר נחלון ציין בהחלטתו: "במקרה שכאן החשש אינו סיכון לביטחון אדם אלא להמשך שיבוש עבודת הכנסת מצד המשיבים. אכן חשש זה אינו מבוטל, בייחוד המניע האידאולוגי העומדת מאחורי המעשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עם זאת, קבע בית משפט כי חשש זה ניתן להפיגו באמצעים שפגיעה בחירות החשודים פחותה ונימק זאת בכך שהכנסת תוכל למנוע ניסיון שיבוש נוסף מצידם. הכנסת היא מתחם סגור, שהכניסה אליו טעונה אישורים. נראה כי ניתן להפיג את החשש משיבוש נוסף בעבודתה גם בלא הטלת תנאי מגביל נוסף".

אמש מסרו בדוברות הכנסת כי חברי הכנסת מירב כהן ונאור שירי הם חברי הכנסת שהזמינו את המפגינים למשכן. "בכנסת מדגישים כי הנושא יטופל גם בוועדת האתיקה מכוח סמכותה על פי החוק", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully