וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל דגן: לאורך ההיסטוריה טייסים שהבינו שהחוזה עם המדינה נשבר, הפסיקו לטוס

בראיון ל-103FM אמר דגן, טייס לשעבר, כי בחוזה של הטייסים עם המדינה "בשום פנים ואופן לא כתוב שאתה טס גם אם יש דיקטטורה". הוא שלל את הטענה שחיל האוויר מצפה מטייסים לשרת עד גיל 50 ואמר שאחרי גיל 40 "כל היתר זה התנדבות"

נחמיה דגן. ראובן קסטרו
תא"ל נחמיה דגן/ראובן קסטרו

הראיון של גיא פלג עם תא"ל נחמיה דגן

תא"ל (מיל') נחמיה דגן, טייס חיל האוויר לשעבר, ששימש גם כקצין חינוך ראשי, חיזק היום בראיון ל-103FM בתוכניתו של גיא פלג את עמדתם של הטייסים שאמרו שיסרבו להתנדב בעקבות המהפכה המשפטית. הוא שלל את הטענה שחיל האוויר משקיע בטייסים מתוך הנחה שהם ישרתו עד גיל 50 בתפקידים מבצעיים. לדבריו: "חיל האוויר מצפה מאיתנו לשירות מילואים עד גיל 40-41, וכל היתר זו התנדבות. אם היה בא טייס בגיל 41 והיה אומר 'אני לא רוצה יותר לטוס', היו חותמים אותו על שחרור ועוזבים אותו".

מטוס אדיר, אף 35, מטס חיל האוויר, יום העצמאות, חוף תל אביב,26 באפריל 2023. ראובן קסטרו
אם בא טייס בגיל 41 ואומר שהוא לא רוצה לטוס, מחתימים אותו על שחרור/ראובן קסטרו

דגן הוסיף כי "החתימה של הטייסים זה חוזה עם המדינה. בחוזה הזה, בשום פנים ואופן לא כתוב שאתה טס גם אם יש דיקטטורה. לאורך ההיסטוריה, טייסים שהבינו שהחוזה עם המדינה נשבר, הפסיקו לטוס. זה כולל גרמנים, פורטוגלים, צרפתים, ששלחו אותם למשימה והם אמרו 'אנחנו לא טסים'. את החוזה הזה צריכה לכבד גם המדינה, זה לא חד צדדי".

מטס חיל האוויר, חגיגות העצמאות ה75 למדינת ישראל 26 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"מבינים את הכוח שיש לנו בידיים". מטס חיל האוויר/ראובן קסטרו

לדבריו, "זה לא עניין של סתם אמירה, אנחנו יודעים איזה כוח יש בידיים שלנו. אנחנו מבינים את עוצמת הכוח שיש לנו ורוצים להיות בטוחים שמשתמשים בנו בדרך הנכונה וזה החוזה הבלתי כתוב שאנחנו חותמים עם המדינה הזאת. כל שבירת החוזה היא באה אולי בגלל שראש הממשלה מואשם, וזה מחדד לנו עוד יותר את העניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully