וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר קיש על ההפגנות: "זה טרור"; מובילי המחאה: "הסתה לרצח"

11.7.2023 / 11:08

שר החינוך הצהיר כי בעצם ההפגנות נגד המהפכה המשפטית יש "אלמנט של ניסיון להפחיד נבחרי ציבור, לשבש חיים של מדינה". הוא אמר שמדובר בטרור, וכי "לא ניכנע לכך". מובילי "כוח קפלן" טענו: הוא כנראה מנסה להביא לרצח מפגינים, לחקור את "השר המסוכן"

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החינוך יואב קיש הגדיר הבוקר (שלישי) את ההפגנות נגד המהפכה המשפטית כ"טרור", והצהיר בריאיון בגל"צ כי "יש פה אלמנט של ניסיון להפחיד נבחרי ציבור, לשבש חיים של מדינה. כשבחוץ שורפים את הרחובות, אנחנו לא ניכנע לכך". לאחר מכן חידד את דבריו והודה כי "לא מדובר בפיגועי טרור, אבל כן בשיבוש חיים של מיליוני אנשים ואסור לתת יד להתנהלות הזו".

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית בפתח תקווה. 11 ביולי 2023. ראובן קסטרו
"אסור לתת יד להתנהלות הזו". הפגנה נגד צמצום עילת הסבירות, היום/ראובן קסטרו

קיש טען ל"אכיפה בררנית" בהפגנות בחצי השנה האחרונה, בהשוואה להפגנות נרחבות בשנים קודמות. "בהפגנות החרדים ויוצאי העדה האתיופית הייתה התנהלות שונה, קודם כל שמרו על הסדר הציבורי, כיבדו הפגנות אבל לא כשהן עוברות על החוק, לא כשהן מגיעות לחסימות צירים, פוגעות בנתב"ג, כשמפגינים על הבית של נבחרי הציבור. מצפה שלא תהיה אכיפה בררנית", אמר. "רוצים להפגין בצדדי הכבישים, בלי לחסום? באמת שיעשו את זה, וכך מחאה צריכה להתבטא, אבל כשחוסמים צירים אסור לאפשר את זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה כלכלית בהשתתפות שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, ושר החינוך יואב קיש , 30 באפריל 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
יואב קיש/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

מובילי ארגון המחאה 'כוח קפלן' טענו כי בדברי קיש יש הסתה לרצח מפגינים. "מי שמגדיר את ההפגנות הדמוקרטיות והלא אלימות כטרור כנראה מנסה להביא לרצח של המפגינים", מסרו, "זוהי הסתה מיידית ומוחשית לרצח המפגינים. קוראים ליועמ"שית להורות על חקירה מיידית של השר המסוכן קיש".

משעות הבוקר מתקיימות הפגנות בכל רחבי הארץ. זאת, במסגרת "יום שיבושים" בתגובה לאישור צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה הלילה. כבישים רבים נחסמו, מצפון ועד דרום, ועשרות בני אדם נעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully