וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד בנק ישראל: חשוב לוודא שהשינויים במערכת המשפט ייעשו בהסכמה רחבה

10.7.2023 / 16:36

אחרי שהקפיא את העלאת הריבית, הבהיר אמיר ירון כי החקיקה גורמת לחוסר ודאות בכלכלה הישראלית וכי כדי לשמור על יציבותה יש "לשמור על חוזקם ועצמאותם של כל המוסדות". עוד הזהיר כי ייתכן שבהמשך הריבית תוסיף לעלות: "נחושים להחזיר את האינפלציה ליעדה"

נגיד בנק ישראל: חשוב לוודא שהשינויים במערכת המשפט ייעשו בהסכמה רחבה/ע"מ

אחרי שהודיע על הקפאת העלאת הריבית, נגיד בנק ישראל פרופסור אמיר ירון התייחס היום (שני) למהפכה המשפטית ואמר כי השינויים צריכים להיעשות "בהסכמה תוך שמירה על חוזקם ועצמאותם של כל המוסדות". לדבריו, החקיקה גורמת לחוסר ודאות בכלכלה הישראלית. את הדברים אמר הנגיד בהכרזתו על הקפאת העלאת הריבית.

"אמרתי בעבר מספר פעמים כי בעקבות קידום שינויים אלו (במערכת המשפט - יש"י) חלה עלייה ברמת אי-הוודאות בכלכלה הישראלית, כפי שמשתקף בין היתר, בפיחות העודף של השקל ובביצועי החסר של שוק המניות הישראלי", אמר בסיום דבריו הנגיד. כמו כן, הנגיד הבהיר כי אין בכוונתו להתייחס לפורום בו צריך "לשבת" ולהגיע להסכמות, "אבל ברור שזה צריך להיעשות בהסכמה".

"להמשך אי-הוודאות עלולים להיות מחירים כלכליים לא מבוטלים, כפי שמתבטא בסיכונים לתחזית חטיבת המחקר, ושאת חלקם ציינתי בדבריי קודם לכן. גם קרן המטבע הבינלאומית הצביעה בדו"ח האחרון שלה על הנזק מהמשך אי הוודאות לאורך זמן", הוסיף.

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. יונתן זינדל, פלאש 90
"ברור שזה צריך להיעשות בהסכמה". נגיד בנק ישראל פרופסור אמיר ירון על החקיקה המשפטית/פלאש 90, יונתן זינדל

בהמשך דבריו, הנגיד הזהיר כי ייתכן שבהמשך, בנק ישראל יעלה את הריבית פעם נוספת. "לאור הנתונים הקיימים והתחזיות נכון להיום, הריבית גבוהה דיה ויכולה להוריד את האינפלציה ליעדה", אמר והוסיף: "בהחלט ייתכן שנצטרך להעלות את הריבית בהמשך. אך אנו נחושים להחזיר את האינפלציה".

על השנה הקרובה לפי התחזיות בנק ישראל כרגע, אמר הנגיד: "הריבית עומדת להיות עדיין גבוהה מאוד, לפחות בשנה הקרובה. זה מצריך הידוק רב. הכי קשה להוריד את ה-2 קילו האחרונים בדיאטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בנימין נתניהו, יריב לוין. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
"להמשך אי-הוודאות עלולים להיות מחירים כלכליים לא מבוטלים". מובילי המהפכה המשפטית לוין ונתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

כפי שהעריכו רבים במערכת הפיננסית וכפי שקיוו רבים עוד יותר במערכת הפוליטית, בעיקר בצד הקואליציה, החליט מוקדם יותר היום נגיד בנק ישראל שלא להעלות את הריבית במשק, שעולה בקביעות כבר במשך כשנה וחצי, ולהותיר אותה בגובה 4.75%.

בכך מאותת הנגיד כי הוא מתחשב במדד חודש מאי, שהיה נמוך מהתחזיות (0.2%) והוריד את האינפלציה לשיעור של 4.6% - וממתין לראות כיצד יתנהגו המדדים הקרובים בטרם יקבל החלטה נוספת.

יש לציין כי צעדו זה של הנגיד מתבצע על אף שהאינפלציה בישראל עודנה גבוהה משמעותי מהגבול העליון של היעד שהוצב לבנק ישראל, של פחות מ-3% לשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully